שמחון: "ערבים וחרדים הם הפתרון לתעסוקה - לא הבעיה"

שר התמ"ת שלום שמחון בדיוני השולחן העגול: "האבטלה בישראל הצטמצמה מאד, אך לא במגזר הערבי והחרדי" ■ ח"כ אחמד טיבי: "תעסוקת המגזר הערבי הוא בכי רע - מבחינת האפשרויות ותת-ייצוג הולם במגזר הציבורי והפרטי"

"המגזר הערבי והמגזר החרדי הם הפתרון לבעיית התעסוקה של מיעוטים בישראל, ולא הבעיה", כך אמר היום (ב') שר התמ"ת שלום שמחון במסגרת דיוני שולחן עגול, שעסקו בשילוב מגזרי המיעוטים בשוק העבודה.

חברי השולחן העגול, בניהם אנשי מפתח מהמגזר הציבורי, מהתעשייה ומהחברה האזרחית, דנים בדרכים לעידוד שילוב ערבים וחרדים בשוק העבודה תוך הסרת חסמים משמעותיים. המסקנות שיעלו יובאו לאישור משרד התמ"ת וועדת שרים. הדיון הנוכחי הוא השני מתוך סדרת שולחנות עגולים מיוזמת נציבות שוויון הזדמנויות, הפועלת לצמצום האפליה ולקידום העסקה רבגונית.

"אנו עוברים משלב הדיבורים לשלב המעשים", אמר שמחון. לדבריו, האבטלה בישראל הצטמצמה מאד והגיעה כמעט עד לאבטלה חיכוכית (זמנית), אך נתונים אלו אינם נוגעים למגזרי הערבי והחרדי. "המחאה החברתית כמעט לא עסקה בנושא זה, אך אלו שני המקומות שבהם יכולה להיות צמיחה כלכלית. אני רואה בשני המגזרים האלה ובשילובם בשוק העבודה הזדמנות כלכלית לחברה הישראלית".

ח"כ אחמד טיבי אמר בדיון כי "אני מעריך מאוד את עבודת נציבות שוויון ההזדמנויות, אבל המציאות בה אנו נמצאים היא עדיין מציאות קשה. המצב של המגזר הערבי מבחינת תעסוקה הוא בכי רע - מבחינת אפשרויות התעסוקה של אם ערביה, ועד תת-ייצוג הולם של ערבים במשרות מפתח במגזר הציבורי והפרטי".

נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין: "שילוב אוכלוסיות המיעוטים הוא יעד לאומי. יש פער בין הדעות בעניין שוויון הזדמנויות לבין התוצאות בשטח - נכון, יש תת ייצוג אבל יש גם תת-הגשת מועמדויות. חשוב שכל אזרח יחוש שהמשרד הממשלתי המספק לו שירות, מייצג ויודע להבין גם את הצרכים שלו".