סערה בחדשות 10: המנכ"ל ועורכת "השבוע" התפטרו מתפקידם

(עדכון) - ההערכה: התערבות בעלי המניות בתכני החדשות היא שהביאה את המנכ"ל ראודור בנזימן להתפטר ■ בנזימן נימק את התפטרותו בכך שהוא אינו שלם עם ההתנצלות בפני אדלסון שתשודר בתכנית "השבוע" ■ גם עורכת "השבוע" רותי יובל והדירקטור אלי אלאלוף התפטרו

‎‎מנכ"ל חדשות ערוץ 10, ראודור בנזימן, הודיע הערב (ד') לעובדי החברה על התפטרותו. על-פי ההערכה, התערבות בעלי המניות בתכני החדשות היא שהביאה את בנזימן להתפטר.

גם רותי יובל, עורכת "השבוע" בה שודרה כתבת פרופיל על שלדון אדלסון, התפטרה מתפקידה.

בתחילת השנה שודר תחקיר של הכתב אבנר הופשטיין, במסגרת התכנית "השבוע" עם גיא זוהר, על המיליארדר שלדון אדלסון, בעליו של החינמון "ישראל היום". בתחקיר עלו תהיות באשר לאישיותו של אדלסון.

לפני כחודשיים התחילו עורך דינו של אדלסון, דורי קלגסבלד, להתנהל מול חברת חדשות ערוץ 10, תוך שהוא דורש התנצלות על הכתבה.

חרף השיחות בין עורכי הדין של הצדדים, ובטרם נכתב נוסח סופי מוסכם של ההתנצלות, הגיעה לחברת החדשות של ערוץ 10 "הנחתה" מכיוון בעלי המניות של הערוץ, שהודיעו כי אם לא תהיה התנצלות פומבית - הדבר יוביל לסגירת הערוץ.

מנציגו של אדלסון בישראל, אבי בלשניקוב, טרם נמסרה תגובה.

מכתב לעובדים

בהודעה ששלח הערב לעובדי חדשות ערוץ 10 כתב בנזימן כי "מחרתיים (ו'), במסגרת התכנית 'השבוע', תשודר התנצלות על כתבת פרופיל ששודרה בתחילת השנה על שלדון אדלסון. משיקולים של טובת החברה קיבלתי את ההסכם בעניין ההתנצלות, אך כמנכ"ל וכעורך ראשי של חברת החדשות איני יכול לחיות עם תוצאותיו, ולצערי אני לא רואה מוצא אחר מלבד הגשת התפטרות, ולכן הודעתי היום לדירקטוריון החברה ולהנהלת הערוץ כי אני מסיים את תפקידי".

כאמור, הכתבה על אדלסון, ששודרה בתחילת השנה בתכנית "השבוע", הייתה פרופיל מקיף על איש העסקים שמחזיק בעיתון "ישראל היום" ועל פעילותו בארץ ובעולם.

‏יש לציין כי בנזימן, שמנהל את חדשות ערוץ 10 ב-3.5 השנים האחרונות, מצוי בעימות מתמשך מול המגיש הבכיר של חברת החדשות, יעקב אילון, ובין השניים שוררת אווירת אי-אמון.

אורי רוזן ישמש כמ"מ

‏כהונתו של בנזימן הוארכה בשנה האחרונה ללא מגבלת זמן על-ידי דירקטוריון הערוץ, מה שמאפשר את עזיבתו בלי התחשבות באורך קדנציה.‏

בין המועמדים להחליפו נמצא ככל הנראה גם סגנו, אורי רוזן. מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הודיע כי אורי רוזן ישמש כממלא-מקום מנכ"ל חברת החדשות, עד שדירקטוריון החברה יורה אחרת.

‏בנזימן, שמשמש כמנכ"ל חדשות ערוץ 10 מאז פברואר 2008, הצטרף לחברת החדשות כבר בראשית 2007, עת מונה לסמנכ"ל התוכן של חדשות ערוץ 10. הוא החל את דרכו העיתונאית בגלי צה"ל, שם שימש בין היתר כעורך ומגיש יומן הבוקר. הוא נמנה עם מקימי העיתון "חדשות", והיה עורך המוסף הפוליטי של העיתון.

בנזימן נמנה עם צוות ההקמה של התכנית "עובדה" עם אילנה דיין ו-"5 עם רפי רשף", והפיק וערך את "פותחים שבוע" עם אמנון לוי בערוץ 2. בנזימן גם היה המקים והמנכ"ל הראשון של רדיו תל-אביב.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "קיבלנו בצער רב את הודעתו של ראודור על התפטרותו מתפקידו כמנכ"ל חדשות 10. זה לא הזמן והמקום לציין את תרומתו של ראודור לחברת החדשות. את זה נעשה באירוע מיוחד. החל מיום שישי 9 לספטמבר יחל אורי רוזן לתפקד כממלא-מקום מנכ"ל חדשות 10, עד להחלטת דירקטוריון חברת החדשות בדבר מינוי מנכ"ל".

גם הדירקטור אלי אלאלוף התפטר

בתוך כך, אלי אלאלוף, מנכ"ל קרן רש"י וחתן פרס ישראל לשנת תשע"א, הודיע היום על התפטרותו מתפקידו כדירקטור בחדשות ערוץ 10, תפקיד שמילא במשך למעלה משנתיים כנציג ציבור, וזאת עקב מינויו של יורם שכטר ליו"ר דירקטוריון החברה.

לדברי אלאלוף, הליך מינוי היו"ר החדש לחברת החדשות נעשה "באופן בלתי ראוי ואף תמוה", בהתנהלות אשר לדבריו "מאפיינת בתקופה האחרונה את התנהלות הערוץ כולו שנקלע למצב קשה".

אלאלוף עזב את ישיבת הדירקטוריון של חדשות ערוץ 10, אשר כונסה בצורה חפוזה היום אחר-הצהריים לצורך בחירת יו"ר חדש, תפקיד שנותר לא מאוייש במשך 10 חודשים.

אלאלוף הוסיף כי "הבהילות שבבחירת יו"ר חדש מצביעה על תהליכים לא מקובלים ולא ברורים, אשר איני מוכן להיות שותף להם".