אקזיט ישראלי: eBay קונה את Gifts Project בעשרות מ' ד'

בין המשקיעים בחברת הסטארט-אפ הישראלית שמאפשרת לרכוש מתנות קבוצתיות - יוסי ורדי ואייל גורה ■ מדובר ברכישה השלישית של eBay בישראל

כשנה של שיתוף פעולה צמוד הספיקו לענקית הקמעונאות המקוונת eBay להחליט לרכוש את חברת הסטארט-אפ הישראלית The Gifts Project. על-פי הערכות, eBay שילמה על החברה, שהקימו רון ומאיה גורה יחד עם מתן בר וארז דיקמן לפני שנתיים ושמאפשרת לרכוש מתנות קבוצתיות, עשרות בודדות של מיליוני דולרים, מה שצפוי להניב למשקיעים הראשוניים של החברה, בהם יוסי ורדי ואייל גורה, החזר לא קטן על השקעה של מיליונים בודדים.

משקיעים נוספים בחברה הם קרן אינדקס (שמשקיעה בחברות אינטרנט ישראליות נוספות כמו סולוטו ו-MyHeritage) וקרן ג'מיני. סך הגיוס של The Gifts Project בשנתיים האחרונות עומד על 1.1 מיליון דולר.

גורמים המקורבים לחברה מציינים כי לאור ההיכרות העמוקה של eBay עם החברה הישראלית, המו"מ היה קצר וקולע. עוד מציינים הגורמים כי כלל המשקיעים בחברה הביעו שביעות רצון מסגירת העסקה. לחברה שני סניפים נוספים בארה"ב, מלבד המטה הראשי שיושב ברחוב רוטשילד בתל אביב.

מייסדי החברה, בה מועסקים כ-14 עובדים, העבירו בשעות הצהריים תדרוך לכלל העובדים וכן ללקוחות הגדולים של החברה בשינוי שמתוכנן לעבור על The Gifts Project בעקבות המכירה ל-eBay. על-פי הודעת החברה, היזמים והעובדים יישארו במשרדיהם בתל אביב, שיהפכו להיות המרכז החברתי של eBay בישראל (Social Center), שיתמקד בפיתוח ובבנייה של פלטפורמות ומוצרים לרכישה חברתית שישולבו בחנות של eBay Marketplace. גורה ואנשיו ידווחו מעתה לסגן נשיא איביי למסחר חברתי, דון ברדפורד.

אייל גורה, אחד המשקיעים הראשונה בחברה, הוא אחיו של מנכ"ל The Gift Project, רון, והוא בהחלט יכול לסכם 5 חודשים מוצלחים במיוחדים מבחינתו, בהם רשם שלושה אקזיטים. בחודש אפריל השנה מכר גורה שני סטארט-אפים ישראלים שהקים: PicApp נמכר ב-10 מיליון דולר לחברת Ybrant ההודית ואת חברת PicScout הוא מכר ב-20 מיליון דולר לחברת Getty Images.

חברת The Gifts Project החלה בנובמבר 2010 בשיתוף פעולה עם eBay, במסגרתו הציע האתר אפשרות לרכישת מתנה קבוצתית על בסיס הטכנולוגיה של החברה הישראלית. הפיצ'ר, eBay Group Gift, איפשר לכל גולש להקליד את שם החבר המבוקש (או לייבא אותו מפייסבוק באמצעות פייסבוק קונקט) ולבחור באירוע אליו מיועדת המתנה. לאחר מכן, קיבל המשתמש רשימה של מתנות אפשריות לרכישה באתר, המתבססות על תחומי העניין של החבר בפייסבוק. על מנת שרכישת המתנה תצא לפועל, יכולים המשתמשים להזמין חברים אחרים שישתתפו עימם ברכישה באמצעות טוויטר או פייסבוק.

מבחינת eBay, מדובר ברכישה השלישית שלה בישראל לאחר שרכשה ב-2005 את חברת shooping.com ב-620 מיליון דולר, ב-2008 רכשה את חברת Fraud Sciences ב-169 מיליון דולר. כמו כן, רכשה eBay את ביוני את חברת מג'נטו האמריקנית של היזמים הישראליים רועי רובין ויואב קוטנר בסכום כולל של כ-100 מיליון דולר.