כתב ערוץ 10 אבנר הופשטיין בפייסבוק: "אני עיתונאי מפוחד"

הופשטיין, הכתב שעשה את כתבת הפרופיל על אדלסון בתוכנית "השבוע": "אני מודה לאל שלא תבעו לי את הצורה ומסתובב עם יועץ משפטי בכיס, שאומר לי 'היזהר בדבריך, פשוט תשתוק'"

לראשונה מאז החלה סערת ההתנצלות וההתפטרויות בערוץ 10, מתבטא אבנר הופשטיין, הכתב שעשה את כתבת הפרופיל על שלדון אדלסון ששודרה בינואר ב"השבוע".

למרות ההסתייגות בפסקה הראשונה של הטקסט שפרסם הבוקר (ב') בפייסבוק, שבה מצהיר הופשטיין כי ניסיונות לקשור בין האירועים האחרונים לבין הכתוב הם על דעת הקורא בלבד, קשה שלא להשוות בין המתואר לבין המציאות.

להלן הטקסט כפי שהוא פורסם הבוקר בעמוד הפייסבוק של אבנר הופשטיין.

"בין הכתוב כאן לבין המחבר אין כל קשר, ואם יש קשר הוא מקרי בהחלט. כל ניסיון למצוא קשר בין הכתוב כאן לאירועים אקטואליים הוא על אחריות הקורא בלבד ומוכחש נמרצות על-ידי המחבר - למפרע ובדיעבד.

"אני עיתונאי מפוחד. אני קם בבוקר ורץ לתיבת הדואר מפוחד. אני בודק טוב-טוב - בפחד - אם לא הגיע מכתב ממישהו מאד מאד מפחיד, ורשמי. בדרך אני גם מרגיע את אשתי. זה לא עוזר.

"אני הולך לישון בלילה עם פרפרים בבטן, מודה לאל הטוב שהיום לא תבעו לי את הצורה. אבל מחר הוא יום חדש. יום-יום ותביעותיו הוא.

"אני מסתובב עם יועץ משפטי קטן בכיס. יועץ קטן על הכתף ('התוכי' אני קורא לו בחיבה), ואחד בחיוג מהיר בטלפון. ועוד אחד - חבר נחמד - שהסכים לייעץ לי. גראטיס. פרו בונו קוראים לזה בארץ רחוקה רחוקה.

"הם כולם אומרים לי אותו דבר: 'היזהר, חבר, היזהר. היזהר בדבריך. היזהר במעשיך. היזהר בצעדיך. בדוק 7 פעמים, ימין ושמאל. תתייעץ, תספור עד מאה, תספור עד אלף. אל תגיד כלום, אל תדבר, אל תתראיין. אל תגיב, אל תסביר, אל תתדרך. פשוט תשתוק'.

"'אבל', אני אומר להם, 'אני יודע מה האמת, אני יודע מה יש ומה אין'. 'עזוב', הם אומרים, 'עזוב. זה לא מעניין. תגיד בוקר טוב - ותמצא את עצמך ברחוב. שווה לך? במקום להגן על עצמך, אתה מביא עוד ועוד סיכונים. מוחשיים, קשים, איומים'.

"ועוד אני אומר להם: 'תראו, יש חופש ביטוי. יש חירות עיתונאית. יש חובה ציבורית לדווח אמת'. והם מחייכים ואומרים: 'נו באמת, נאיבי שכמוך. תמיד היית כזה. זה יפה, זה יפה. תכתוב פעם ספר, כשתהיה מבוגר. בינתיים, זה עולם אכזר. תנשוך ת'לשון. קח אוויר. שים את האמת בצד ואל תחזיר'.

"ועוד אני מוסיף ומקשה: 'מה יהיה? מה יהיה מחר?', והם אומרים: 'נגמר. תעבור הלאה. זה נגמר. יש הרי הסכם חתום, והוא סודי ואטום. שמנו אותו בכספת, נעלנו עם מפתח וזרקנו לים. מים עמוקים, ויש שם כרישים. הכרישים יותר עשירים, הרבה יותר עשירים. הם יאכלו אותך וינגבו אותך עם כל המקצוע שלך. בחייאת, תפסיק להיות תינוק. פשוט תשתוק'".