בדרך ל-10,000 דירות ברמה"ש: תוכנית פי גלילות תופקד

כ-20% מהדירות בפרויקט יהיו קטנות ויאפשרו מגורים לזוגות צעירים

אחרי המתנה רבה הומלצה להפקדה תוכנית פי גלילות לכ-10,000 יחידות דיור בחלקה של רמה"ש. התוכנית גם כוללת חלק שנמצא באחריות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב שטרם הומלץ להפקדה.

תוכנית פי גלילות, או רובע דרום גלילות, משתרעת על תחומן המוניציפלי של ת"א ורמה"ש וקיימת זמן רב במסדרונות התכנון. היא חולשת על אחת מעתודות הקרקע המרכזיות והמשמעותיות ביותר בישראל, בשטח של 1,500 דונם, ששוויים מוערך בכ-10 מיליארד שקל.

שטח התוכנית תחום בשכונת רמת אביב ג' מדרום, כביש החוף ממערב, כביש 5 מצפון ונתיבי איילון ממזרח. הבעלות על הקרקעות נחלקת באופן הבא: 60% בבעלות המדינה, 3% בבעלות קק"ל, 20% חברה קדישא, 4% חברות הגז ו-13% בעלים פרטיים.

לפי התוכנית בקידום מינהל מקרקעי ישראל, במתחם ייבנו 9,000 עד 12 אלף יחידות דיור וכן 500-700 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר. משמעות אישור חלק התוכנית שבתחום רמה"ש, שהתקבל בוועדה המקומית רמת השרון, היא שחלק זה בתוכנית יועבר כעת להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א. לפי מדיניות עיריית רמה"ש, כ-20% מהדירות בתוכנית יהיו דירות קטנות שיאפשרו מגורים לזוגות צעירים. לדברי עיריית רמה"ש, מטרת התוכנית היא הקמת רובע עירוני מעורב ופיתוחו כרובע ירוק. התוכנית בחלקה של רמה"ש כוללת 10,000 יחידות דיור עם אופציה לניוד זכויות מתחום התוכנית בשטחה של ת"א.

ראש עיריית רמה"ש, איציק רוכברגר: "החזון שלי היה להסיר אחת ולתמיד את הסכנה של מכלי הגז והדלק בפי גלילות ולהפוך את האזור כולו למנוף כלכלי עם פתרונות מגורים. מדובר ללא ספק במהלך נוסף שישפר את איכות החיים בעיר ויתרום לחוסנה הכלכלי של רמה"ש".