שום מבצע לא עוזר: ירידות של עד 12% במכירות תנובה עקב החרם

תנובה מציעה מבצעים - אך הצרכנים לא מתפתים ■ האם הצרכנים יישברו? קמעונאי בכיר: "תנובה מקווה שתוך שבוע היא תרד מהכותרות ותשומת-הלב תופנה לפלסטינים - ואז הם יחגגו"

מכירות תנובה ברשתות השיווק ממשיכות לרדת בעקבות החרם על מוצרי החברה - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס". אתמול (ג'), יום ראשון מלא לחרם, רשמו מכירות תנובה ירידה כספית וכמותית בשיעור של 7%-8%, בדומה לירידה במכירות שנרשמה שלשום (ב'). חלק מהרשתות דיווחו על ירידה גדולה יותר במכירות שהגיעה ל-12%.

תנובה ממשיכה באסטרטגיית המבצעים בניסיון לבלום את החרם, אך לפי שעה המבצעים הללו בולמים את החרם באופן חלקי בלבד.

אתמול בצהריים הודיעה תנובה לרשתות השיווק על הרחבת המבצעים והכריזה כי תמכור שני גביעי קוטג' או שתי אריזות גבינה לבנה 250 גרם ב-10 שקלים. מבצע זה ניתן כמענה למבצע שעליו הכריזה שטראוס, ובמסגרתו היא מוכרת שתי אריזות גבינה סקי 250 גרם ב-10 שקלים. בנוסף, הודיעה תנובה כי תוזיל את מחיר הגבינה הלבנה 750 גרם ל-15 שקל.

מבצעים אלה מתווספים למבצעים עליהם הכריזה יום קודם לכן, ובמסגרתם היא מציעה את מוצרי פיראוס, יופלה והגבינה הצהובה - מוצר שני בחצי מחיר.

תנובה מתמודדת בימים אלה לא רק עם החרם אלא גם עם המבצעים האגרסיביים של המתחרים, כמו גבינות גד ב-10 שקלים, או המבצע האגרסיבי של שטראוס על המילקי במסגרתו היא מוכרת 4 מילקי ב-10 שקל.

קמעונאים בשוק אומרים ל"גלובס" כי המבצע "מוצר שני בחצי מחיר" של תנובה עשוי לפעול היטב במארזים ופחות במוצרים בודדים, כיוון שהמסר ללקוח אינו ברור מספיק.

תנובה ממשיכה לפי שעה באסטרטגיית המבצעים, ואין לה כוונה להודיע על הורדות מחיר קבועות, וזאת עד להסדר כולל בשוק שבו ייקחו חלק כל הגורמים בשרשרת האספקה, קרי, גם הרפתנים ורשתות השיווק.

האם תנובה תצליח לבלום את החרם? על כך אומר ל"גלובס" קמעונאי בכיר בשוק: "בסוף המלחמות האלה לא מעניינות את הלקוח הבודד. אם יש לו מבצע טוב - הוא ירים את המוצרים מהמדף. לדעתי, בתנובה בונים על כך שתוך שבוע תהיה כותרת אחרת עם הפלסטינים, והם יחגגו, כי תשומת-הלב תוסב, והם יישארו רק עם המבצעים".

- צרכנים מגיבים לחרם?

"כן. רואים גם מקרים שבהם לקוח אומר ללקוח אחר 'למה אתה קונה תנובה?'".

מתנובה נמסר בתגובה: "אין אפשרות לבדוק תוצאות אמיתיות ומשקפות של שינויים במכר על-פי מכירות של יום או יומיים. כפי שאמרנו, תנובה מציעה ותמשיך להציע מבצעים אטרקטיביים ומפתיעים לצרכניה, והם מגיבים לכך מצוין ברשתות השיווק. נמשיך להיות בדיאלוג מתמיד עם צרכנינו, ואנו מעריכים את הנאמנות שלהם אלינו".