אוזניית בלוטות' של Jawbone - לא שומעים טוב

הדבר הכי חשוב בדיבוריות בלוטות', הוא איכות השמע והדיבור. העיצוב של דגם ה-Era מוצלח, האפליקציות נוחות והמיקרופון מעולה, אבל איכות השמע פוגעת בחגיגה בצורה משמעותית

מותג אוזניות הבלוטות' Jawbone של חברת Aliph הצליח בעבר להרשים אותנו עם דגם ICON. פחות משנה חלפה, והחברה מציעה כעת את דגם Era הנמכר ברשת באג ואמור להציע יכולות טובות אפילו יותר.

שמע ודיבור: הדבר הכי חשוב בדיבוריות בלוטות', עוד לפני העיצוב, האפליקציות והיכולות הנוספות, הוא איכות השמע והדיבור. בעוד שהאייקון הייתה אחת האוזניות הכי טובות שבדקנו, ה-ERA הפתיעה אותנו לרעה. הסיבה לכך היא איכות הרמקול, שהציע סאונד עמום וקצת לא ברור, כאילו אנחנו מקשיבים לשיחה שמתקיימת באמבטיה. מצד שני, איכות המיקרופון הייתה מעולה. אנשים שדיברנו איתם כאשר נהגנו ברכב עם חלונות פתוחים שמעו אותנו מצוין.

הפער בין איכות השמע למיקרופון גרמה לנו לנסות למצוא פתרון לדבר. לצורך כך החלפנו שלוש פעמים את הדגם ואפילו בדקנו את הדיבורית על מספר מכשירי סמארטפון חדשים, אבל דבר לא השתנה משמעותית. איכות השמע פשוט לא הייתה מספיק טובה.

ממשק משתמש: העיצוב הקטן והנוח כולל מספר יכולות מעניינות להפעלה של הדיבורית הזו. מענה לשיחה יכול להתבצע באמצעות לחיצה על כפתור קטן, או לחילופין באמצעות הקשה עם האצבע פעמיים על החלק החיצוני של האוזנייה. מלבד זה ניעור האוזנייה פעמיים יאפשר לענות לשיחות נכנסות, כאשר הדיבורית לא נמצאת על האוזן.

אפליקציות: התקנת אפליקציות על הסמארטפון יאפשרו לאוזנייה יכולות נוספות, כמו חיווי זמן הסוללה של האוזנייה על-גבי צג הטלפון במכשירי אנדרואיד. האפליקציה גם יודעת להקריא הודעות על פגישות מהיומן בשפה האנגלית.

משך השימוש: זמן דיבור של 5.5 שעות ו-10 שעות המתנה.

יכולות נוספות: אפשרות להתחבר לשני טלפונים בו זמנית, ניגון של מוזיקה ישירות מהטלפון לאוזנייה.

בשורה התחתונה: העיצוב מוצלח, האפליקציות נוחות והמיקרופון מעולה, אבל איכות השמע פוגעת בחגיגה בצורה משמעותית.

מחיר: 500 שקל.

ציון: 7.