עצומה בפייסבוק: דרישה מצרפת להסגיר את דורסי לי זיתוני

יומיים לאחר תאונת הפגע וברח של לי זיתוני, הרשתות החברתיות נכנסות להילוך גבוה: עצומה קוראת ללחץ על צרפת להסגיר את הדורסים, וסרטונים של זיתוני ביו-טיוב מעוררים עניין

בן-זוגה של לי זיתוני, רועי פלד, גייס לעזרתו במהלך היום (א') את אחד הכלים המשפיעים ביותר בקרב הציבור, על מנת להביא את האחראים לדריסתה של חברתו והפקרתה על הכביש מבלי להגיש לה עזרה.

ביממה האחרונה נפתח דף פייסבוק בשם "חברה נרצחה, לי זיתוני ז"ל", המפנה את הגולשים לחתום על עצומה הדורשת משלטונות צרפת להסגיר את שני האזרחים הצרפתים החשודים בדריסה.

השניים, אריק רוביק (38) וקלוד אייזיק (40), אזרחי צרפת ששהו בארץ בשבועות האחרונים, פגעו בלי זיתוני (25) בבוקר יום שישי בעת שחצתה את הכביש בדרך לעבודה במרכז תל-אביב.

"אנו חבריה ומשפחתה של הפרח היפה לי זיתוני ז"ל, שנרצחה בתאריך 16.9.11 על-ידי רכב BMW מסוג X6, שנסע בפראות ורצח אותה באכזריות, העיף את גופה 20 מטרים ולקח ממנה את חייה - קוראים לכל מי שמאמין בערכי המוסר במדינה ובצדק! לעזור לנו להוציא את הצדק לאור ולדרוש את הסגרתם ומיצוי דינם של 2 האזרחים הצרפתיים, קלוד איזיק ואריק רוביק, קלי-הדעת שהיו ברכב פגעו וברחו לצרפת, לה אין הסכם הסגרה עם ישראל", נכתב בעצומה. "אנא עזרו לנו על-ידי חתימה והפצה של העצומה שמופנית ישירות לשגריר צרפת בישראל. תודה, המטה למיצוי דין הדורס של לי זיתוני ז"ל".

שני הדורסים נמלטו עם רכבם, החנו אותו בחניון התת-קרקעי בבניין בו הם גרים, ונסעו במונית לשדה-התעופה, משם עלו על טיסה לצרפת.

דף הפייסבוק שנפתח קורא לחתום על העצומה ולשלוח מכתב מנוסח מראש לשגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, במטרה להפעיל לחץ בכל דרך אפשרית על שלטונות צרפת להסגיר את 2 הדורסים לישראל - זאת על אף העובדה שבין 2 המדינות אין הסכם הסגרה.

עד כה חתמו על העצומה למעלה מ-2,000 איש, כשהמטרה המוצהרת היא להגיע ל-1 מיליון חתימות שיישלחו כאמור לשגריר צרפת בישראל.

במהלך היממה האחרונה פנה פלד לחבריו בפייסבוק בבקשה לעזרה:"חברים יקרים שלי, אני מודה לכולכם על התמיכה, אבל כרגע אנחנו צריכים להתמקד בעשייה", הוא כתב. "צריך להפיץ, להציף, לחפש, לבקש, לשאול ובמיוחד ללחוץ, להפעיל לחץ ציבורי הן בפייס והן ברחוב".

עצב ופרידה בפייסבוק

חברים, מכרים וגולשים רבים אחרים נפרדים ביממה האחרונה מלי זיתוני ז"ל בת ה-25, שנהרגה בתאונת פגע וברח מזעזעת בתל-אביב. יושבי הג'יפ שפגעו בזיתוני, בעלי אזרחות צרפתית, נמלטו לפריז עם משפחותיהם שעות לאחר התאונה, אותרו - אך מסרבים לחזור לישראל.

זיתוני, מדריכת פילאטיס, העלתה 6 סרטונים ליו-טיוב בו היא מדגימה אימונים במכשירים. אחד הסרטונים, למשל, צבר ביממה האחרונה כ-5,000 כניסות ומספר לא מבוטל של הודעות פרידה עצובות.

גם עמוד הפייסבוק של לי זיתוני משמש ביממה כבמה להודעות פרידה מחברים. לצד הצער העצום, מחלחלת גם תחושת זעם גדולה על התנהגות הדורסים וסירובם המביש לשאת באחריות למעשיהם.