עשרות הפגינו מול משרדי תנובה; "נטפל בכל החברות"

(עדכון) - הסטודנטים ויוזמי חרם הקוטג' לא מסתפקים בחרם ומפגינים מול משרדי תנובה ■ איציק אלרוב: "רוצים קוטג' וגבינה לבנה ב-5 שקלים" ■ יו"ר אגודת הסטודנטים: "אנחנו כאן בכל הכוח"

הסטודנטים ויוזמי חרם הקוטג' מפגינים הערב (ג') מול משרדי תנובה, בשיאו של החרם על מוצרי החברה שיימשך עד החגים. המשטרה הגבילה את מספר המפגינים באירוע ל-70 איש, שהפגינו מול משרדי החברה נגד יוקר מוצריה.

"הטייקונים שולטים על העם - באמצעות כספו של העם!", נכתב באחד השלטים שנשאו המפגינים. "להתעורר!!!", "מחזירים לחזירים", ו"תנובה - לגזול מבית ישראל" - היו עוד מהשלטים שנשאו הנוכחים בהפגנה, ששרו יחד שירי מחאה. בהפגנה נכח גם איציק אלרוב, מיוזמי חרם הקוטג'.

"כרגע אנחנו כאן כדי להעביר ביקורת נגד המדיניות של תנובה, אבל מדובר באופן כללי במסר מאד חריף נגד כל החברות - דוגמת שופרסל, טרה, תנובה, אסם ודומותיהן", אמר אלרוב בריאיון ל"גלובס". "המסר שלנו לכל חברות: כנסו לבדק-בית מהיר ותתחילו להוריד מחירים, כי אתם עומדות להיות הבאות בתור".

אלרוב: "קוטג' וגבינה לבנה - ב-5 שקלים"

"נעבור חברה-חברה, פרה-פרה, קרטל-קרטל", אמר אלרוב. "זכותנו לסעוד את נפשנו במחירים הוגנים. אי-אפשר שהצרכן הישראלי ישלם פי שניים ויותר מעמיתיו האמריקניים והאירופאיים.

"כרגע אנחנו מבקשים להתמקד בחרם על חברת תנובה, עד שתבין את הרמז ותוריד את המחירים. הוכחנו שהם יכולים - כי הם מוכרים את המוצרים במחירים זולים במבצע, אולם אנחנו רוצים שהמחירים במבצע יהיו קבועים - זה דבר בסיסי".

על הפתרונות ליוקר המחיה אמר אלרוב: "יש הרבה פתרונות לטיפול ביוקר המוצרים בשוק המזון - לכל פתרון יתרונות וחסרונות. אנחנו לא מתעסקים בפתרונות, ונמשיך למחות עד שהמחירים יירדו. אנחנו מחכים שתנובה תוריד את מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה ל-5 שקלים".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב: "כאן בכל הכוח"

"המאבק לא הסתיים, אנחנו כאן בכל הכוח", אמר ל"גלובס" אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב. "נמשיך להתעקש על החברה הזה מול תנובה, עד שנראה הוזלות נוספות של המוצרים".

"תנובה היא החברה הגדולה בשוק החלב - כשהיא תוריד מחירים, שאר החברות יורידו מחירים", אמר רשטיק. "אנחנו כבר רואים ירידה בסל המחירים, ונמשיך להיאבק להמשך הירידות".

מחאה עברה לפאזה אחרת - אנחנו נמצאים בעניינים וממשיכים להיאבק למען יוקר המחייה", הסביר רשטיק. "צפו לשמוע את כולנו לאחר פרסום מסקנות ועדת טרכטנברג".

"תנובה הפכה לחברת חזירית"

"תנובה הפכה להיות חברה חזירית, שרק חושבת על ניצול מעמדה כמונופול בתחום מוצרי החלב ומעלה עוד ועוד מחירים מאז נרכשה על-ידי אייפקס לפני כ-3 שנים. ביום שלישי נגיע בהמונינו את משרדי תנובה ונדרוש מהם הורדת מחיר גורפת, אנחנו ולא הממשלה, אנחנו ולא הממונה על ההגבלים - אנחנו הצרכנים, אלה שבידיהם הכוח האמיתי", נכתב בדף הפייסבוק שהוקם לצורך המחאה.

היוזמים קוראים לציבור להצטרף להפגנה: "הציבור נקרא להגיע להפגנה ולצעוק נגד העושק, הגזל, הציניות, החמדנות והחזירות. האג'נדה שלנו היא אחת - הורדת יוקר המחיה בישראל, ויחד נצליח. הרגע הגדול מגיע - הרגע בו אנחנו לוקחים בחזרה את הכוח לידיים, הרגע בו אנחנו מעירים את אחרון הרדומים, הרגע בו אנחנו אומרים לא עוד. לא עוד לקרטלים שעושקים אותנו!".

שלשום (א') דווח ב"גלובס" כי ‎‎מבצעי המכירות האגרסיביים של תנובה וחוסר יכולתן של שטראוס וטרה לעמוד בביקושים מסייעים לתנובה לבלום חלקית את חרם הצרכנים.

מנתוני רשתות השיווק שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי תנובה הצליחה בסוף השבוע האחרון לשמר את רמת המכירות הכמותיות של החברה בדומה לימים מקבילים בשבוע שלפני כן, אולם המכירות הכספיות ירדו. (לסיפור המלא)