לחגים: אלטרנטיבות לשליחת "שנה טובה" חינם ב-SMS

הקריאה להימנע ממשלוח SMS לפני החגים אולי לא רלבנטית ללקוחות בסלולר שמשלמים עבור חבילות מסרונים גלובליות ■ "גלובס" ו"כמהזה?" מציעים כמה דרכים לשלם פחות, או לא לשלם כלל

מחאת לא לשלוח "שנה טובה" דרך ה-SMS של חברות הסלולר תופסת תאוצה ומונה כבר אלפי חברים. רגע לפני החגים, החלטתם גם להשתתף במחאה ועדיין מעוניינים לשלוח שנה טובה ב-SMS, אבל לא בתשלום ולא דרך חברות הסלולר? "גלובס" בשיתוף אתרkamaze.co.il מביאים לפניכם את כל הדרכים לעשות זאת בעלות מוזלת או חינם.

חבילה כבדה מדי

העומס לקראת החגים אינו הבעיה היחידה: חברות הסלולר משווקות כדרכן חבילות דקות והודעות מיותרות ללקוחות הכוללות הרבה מעבר לשימוש הממוצע, לעתים 1,000 הודעות ויותר, וזאת תמורת תשלום חודשי קבוע. מלכודת הדבש הזו גרמה ללקוחות באופן לא מודע להעלות את דפוסי השימוש שלהם על ידי שימוש חופשי ללא מעקב אחרי ניצול החבילה. לקוח ממוצע לא באמת מנצל את החבילה והתעריף להודעה בפועל גבוה מזה שעליו הסתמך.

לקוחות כאלה, יש לציין, לא ממש יכולים להשפיע ולהשתתף במחאת הפייסבוק הנוכחית - כי ממילא ישלמו אותו הדבר.

"ללקוחות שאינם נמצאים בחבילת הודעות כלשהי או לקוחות שחורגים מההודעות בחבילה", מזכירה ליאת נחום, מנהלת תוכן ב"כמהזה?", "העלות להודעה נעה סביבו ה-60 אג' להודעה, יותר מעלות לדקת שיחה. חבילות הודעות אמנם מוזילות את עלות ההודעות, אך כאמור - על זה תצטרכו לשלם קבוע גם אם ניצלתם את החבילה וגם אם לא. עלות משלוח הודעה בישראל היא מהגבוהות בעולם ללא כל סיבה מוצדקת".

זה המקום להזכיר אפשרות נוספת: שיחות וידאו או שיחות חינם דרך המכשיר באמצעות אפליקציות ותוכנות כגוןTango, TalkBox, Viber ועוד המאפשרות שיחות חינם דרך הרשת, או גימיקים של הודעות SMS קוליות ועוד.

ומי שיחזור בכל זאת למקורות ולא יתעצל - יוכל גם להשקיע במשלוח ברכות ליקיריו כמו בימים הטובים ההם, עם מעטפה ובול (ואולי גם נצנצים) במחיר 1.70 שקל.

TextMe

- איך זה עובד? מתקינים את התוכנה למחשב ומסמסים דרכה. פשוט ונוח, ממשק בעברית, קלי קלות ובחינם.

- מגבלות: לא ניתן לשלוח הודעות ללקוחות חברת סלקום ולא למספרים מקוצרים.

WhatsApp

- איך זה עובד? מתקינים דרך חנויות האפליקציות, עוקבים אחרי ההוראות ומתחילים לסמס.

- מגבלות: עלות ראשונית סמלית של דולר או קצת יותר, אך שליחת ההודעות עצמן היא חינם.

האפליקציה נוחה, פופולרית, פשוטה, קלה ומתאימה למגוון רחב מאוד של סמארטפונים - כולל מהדור הישן.

תיבת ה-Gmail

- איך זה עובד? שירות פשוט ונוח, שניתן חינם. בשלב זה, מאפשר השירות שליחה של עד 50 הודעות לחברות פלאפון ואורנג'. כותבים את ההודעות ואת מספר הטלפון אליו רוצים לשלוח הודעה דרך תיבת הצ'ט של גי'מייל. שם גם יתקבלו ההודעות שישלחו חזרה כמענה.

- מגבלות: סלקום מחוץ לתמונה.

spikko

- איך זה עובד? נרשמים לשירות באתר האינטרנט ומתחילים. גם שירות זה ניתן ללא תשלום. כותבים הודעה באמצעות המייל, כשבכתובת הנמען כותבים את מספר הטלפון של הנמען ואת הסיומת spikkosms.com@. הודעות שישלחו חזרה יתקבלו גם הן כהודעה בתיבת המייל.

icq

- איך זה עובד? כל מי שמשתמש בתוכנת המסרים של החברה, יכול לשלוח גם SMS. אפשר לשלוח SMS בחינם, כשההודעות מתקבלות חזרה על חלון תיבת המסרים. לסמארטפונים - אפשר להוריד את התוכנה ולשלוח את ה-SMS ישירות מהמכשיר באותו האופן. הנרשמים מקבלים מכסת SMS וצוברים SMS נוספים על מסרונים נכנסים.

- מגבלות: גם כאן ניתן לשלוח הודעות רק למנויי פלאפון ואורנג'.

go.2net

נרשמים ומקבלים 50 הודעות חינם. לאחר מכן, ניתן לרכוש בנק דקות בעלוות מוזלת וכן לצבור נקודות באמצעות הפניית חברים באמצעות לינק לאתר או באמצעות צפייה בפרסומות לאחר רישום ואישור.

triplay

- איך זה עובד? טריפליי היא תוכנה המאפשרת לשלוח הודעות sms ו-mms חינם באמצעות האינטרנט. התוכנה פועלת כתוספים לדפדפן פיירפוקס או כאפליקציה ברשת החברתית פייסבוק, ומאפשרת לסמן טקסט או תמונה באמצעות כפתור העכבר הימני ולשלוח אותו כהודעת טקסט או מולטימדיה.

- מגבלות: למשתמשים בתוכנה מקצה טריפליי 100 הודעות sms בחינם. 100 הודעות נוספות יעלו לכם 8 דולר. את 100 ההודעות החינמיות כדאי לנצל, ותעריף ההמשך אמנם זול ביחס לעלות תעריף sms רגיל, אך לא תמיד משתלם בהשוואה לחבילות ה-sms ולשליחת הודעות מאתרי החברות.

Air me up

- איך זה עובד? אפליקציה המאפשרת לשלוח הודעות בחינם. ניתן להוריד מחנויות האפליקציות או דרך אתר החברה. מההתקנה, האפליקציה רצה ברקע לשימוש השוטף במכשיר ומבלי להפריע או להאט אותו. לאחר ההתקנה יכולים משתמשי האפליקציה לשלוח הודעות באותו אופן בו הם עושים זאת כיום - וללא שינוי בממשק המשתמש מאחד לשני, ללא עלות נוספת.

- מגבלות: בשל השימוש ברשת האינטרנט, השירות פעיל רק כאשר מחוברים לרשת WiFi או דרך גלישה בדור שלישי או (מה שדורש רכישת חבילת DATA) כדי להשתמש בשירות. בנוסף, ניתן גם לשלוח הודעות בחינם באמצעות אתר האינטרנט של החברה, לכל המנויים גם ללא הורדה וללא התקנה של האפליקציה.

Hi Text

- איך זה עובד? אפליקציה לשליחת הודעות חינם לכל חברות הסלולר. בנוסף, גם מסנג'ר לשליחת הודעות rich text המאפשר שליטה מוחלטת בצבעים, באייקונים, בגודל טקסט ובפונט, לא משנה באיזה מסנג'ר החברים שלכם משתמשים.

Text2Me

- איך זה עובד? אפליקציה המאפשרת שליחת מסרון לכל מספר, בין אם המשתמש הוריד את האפליקציה ובין אם לאו. ניתן לשלוח סמס אישי, סמס קבוצתי ושילוב חינמי של אייקונים. לאחר רישום לאפליקציה, מקבלים מספר נייד חדש וממנו לתקשר עם כל רשימת התפוצה באמצעות המספר החדש. הרישום הוא באמצעות הזנת מספר הטלפון האמיתי בשילוב בחירת שם משתמש וסיסמה או באמצעות חיבור לפייסבוק.

בזק בפייסבוק

- איך זה עובד? כרגע השירות מתאפשר רק ללקוחות הפרטיים של בזק. הרישום מתבצע ישירות מאפליקציית השירות בעמוד הפייסבוק של החברה, והמשתמש נדרש להוסיף לפרופיל האישי שלו בפייסבוק את אפליקציית השירות. לאחר הרישום הראשוני, הגישה לשירות תתאפשר בצורה קבועה ישירות מעמוד הפייסבוק האישי. שליחת ההודעה מתבצעת על-ידי הקלדת מספר היעד וההודעה במסך הטקסט: השולח יכול למלא כל מספר טלפון שאליו ירצה לקבל את ההודעה החוזרת.

אתרי חברות הסלולר

סלקום: עד 5 הודעות SMS חינם בכל יום.

פלאפון: עד 10 הודעות חינם. לנרשמים לחשבונית במייל, ניתן לקבל 100 הודעות SMS חינם באופן חד-פעמי.

אורנג': עד 20 הודעות SMS חינם בכל יום.

הנתונים לכתבה זו נאספו ע"י "כמה זה?" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל, סים בינלאומי, כבלים ולווין וטלפון בישראל.