ריט 1 לא תרכוש ממליסרון את קניון סביונים וקניון נהריה

מליסרון הודיעה כי ביטלה את המו"מ למכירת קניון סביונים ביהוד ■ גם בריטיש, אותה רכשה מליסרון, הפסיקה את המגעים עם ריט 1 למכירת קנין נהריה

בוטלו שתי עסקאות אשר לגביהן ניהלה קרן הנדל"ן ריט 1 משא-ומתן: הערב (ג') הודיעה מליסרון שבשליטת משפחת עופר כי המשא-ומתן שניהלה עם הקרן למכירת קניון סביונים, הופסק; ובמקביל, פרסמה גם בריטיש ישראל (אשר נרכשה על-ידי מליסרון) כי הפסיקה את המגעים עם ריט 1 למכירת קניון נהריה.

קניון סביונים ביהוד הוא אחד הקניונים שמליסרון התחייבה למכור תוך שנתיים, כחלק מההגבלה שהטילה עליה הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, רונית קן. במסגרת זו צריכה החברה למכור גם את הגרנד קניון ואת קניון רננים.

שווי קניון סביונים, המשתרע על שטח מסחרי של 11.5 אלף מ"ר, עומד על 189.4 מיליון שקל. בשנת 2010 הניב הקניון רווח תפעולי (NOI) של 15.2 מיליון שקל.

קניון הצפון בנהריה, השייך לבריטיש ישראל, מאוים על-ידי הקניון העתידי שנבנה בימים אלה בעיר, קניון ארנה נהריה של מנופים פיננסים. בעוד שארנה נהריה נבנה במרכז העיר, בצמוד לתחנת הרכבת, קניון הצפון של בריטיש מרוחק ממרכז העיר - ונאמד בספרי בריטיש ישראל ב-155 מיליון שקל.