חדש במפות של גוגל: מסלולי נסיעה בתצוגת תלת-ממד

מתכננים נסיעה או טיול ורוצים לראות בדיוק כיצד הוא ייראה או איזה נוף מחכה לכם? "מבט ההליקופטר" החדש של Google Maps הוא בדיוק מה שאתם צריכים

קשה להאמין שיש היום מי שמתכנן נסיעות וטיולים ועדיין עושה שימוש במפות מודפסות, במקום להשקיע מספר דקות במחשב האישי בעיון בשירות המפות של גוגל - Google Maps, או באמצעות הסמארטפון שלו תוך כדי הניווט. ובכל זאת, עבור אלו שטרם השתכנעו להתקדם לטכנולוגיה העכשווית - גוגל משיקה תכונה חדשה לניווט במפות שלה.

Helicopter View (מבט הליקופטר) הוא תוסף חדש למפות של גוגל שיאפשר לכם לצפות במסלול שתכננתם ממבט עילי ובתצוגת תלת-ממד. לאחר שהזנתם נקודות ציון שמרכיבות את מסלול הנסיעה שלכם, יופיע כפתור קטן בשם 3D ממש בצמוד להוראות הנסיעה (Driving Diractions), ולחיצה עליו תציג את המסלול שלכם כפי שהוא נראה במציאות.

google helicopter view
 google helicopter view

בנוסף, בתצוגת התלת-ממד של המסלול שלכם יופיע גם כפתור 'פליי' (Play), ולחיצה עליו תציג את המסלול שלכם לאורכו באנימציית תעופה מרהיבה, ולחיצה נוספת על אותו כפתור תחזיר את תצוגת המפה לדו-ממד. הפיצ'ר החדש זמין כבר היום במפות של גוגל, אך לפני כן יהיה עליכם להתקין את הפלאגין של Google Earth לדפדפן.

כיוון שהפיצ'ר החדש מתאפשר באמצעות תצוגת התלת-ממד של Google Earth, ניתן לשחק עם זויות הצפייה של המסלול, מרחק מהקרקע וכן לכוון את המבט מכיוון צפון, דרום וכד'.

המפות של גוגל הן כבר מזמן חלק אינטגרלי ומשמעותי ביותר לכל מי שמחפש להתמצא בסביבה שבה הוא חי, ויותר מכך הן כלי חשוב ועוצמתי כאשר מדובר על ניווט בארץ זרה. אחד הכלים השימושיים ביותר במפות של גוגל הוא הסטריט ויו (Street View), המאפשר לצפות ולטייל באופן וירטואלי בלמעלה מ-30 מדינות ברחבי העולם מנקודת מבט של הולך רגל. בהקשר זה נציין כי רק בשבועות האחרונים השיקה גוגל ישראל את פרויקט הסטריט ויו בארץ, כאשר בימים אלו ממש מתחילות המכוניות הייחודיות של הפרויקט לצלם את רחובות ירושלים, תל-אביב וחיפה.