שטייניץ: "נעביר דוח טרכטנברג; הקואליציה טובה למדינה"

על אי-ההצבעה על דוח ועדת טרכטנברג בישיבת הממשלה הערב: "נתניהו ימשיך לפעול - ובסוף יושג רוב" ■ קרא למתמחים: "חזרו בכם מההתפטרות; אל תפקירו את החולים"

"ראש הממשלה ימשיך לפעול ובסוף יושג רוב, וקרה לא פעם ולא פעמיים שלקח זמן להשיג רוב בממשלה", אמר היום (ב') שר האוצר יובל שטייניץ בריאיון לחדשות ערוץ 2.

"קודם כל, היה נכון להצביע על הדוח היום, אבל לא נורא שיצביעו על זה בעוד כמה ימים", הסביר שטייניץ את דחיית ההצבעה בישיבת הממשלה הערב. "אנשים לא מבינים באיזה תיקון חברתי מדובר, וכמה הוא משמעותי למשפחות עם ילדים קטנים".

שטייניץ הסביר כי "יש פה מהלך של תיקון חברתי-כלכלי אדיר. מדובר במהלך שיחד עם דוח ועדת הריכוזיות מהווה תיקון ששום ממשלה לא עשתה בעבר". שטייניץ העריך כי "אין ספק שיהיה רוב לתיקון הזה גם בכנסת. עמדנו במצבים דומים לא פעם ולא פעמיים, ובסוף תמיד הושג רוב".

"יש כאן קואליציה שעושה טוב למדינת ישראל, ויש כאן הזדמנות לבצע תיקון חברתי-כלכלי בישראל", דברי שטייניץ. "אישור ההמלצות ברמה העקרונית אמור היה להתבצע היום. יכולים להיות תיקונים קטנים לכאן ולכאן. הציבור לא מבין עדיין איזה תיקון יש כאן - תיקון חברתי מהסוג ששום מדינה בעולם המערבי לא מסוגלת לעשות היום".

- עשית הכל כדי למנוע את שביתת המתמחים?

שטייניץ: "הגענו עם ההסתדרות הרפואית להסכם טוב, אפילו מצוין. לרפואה הציבורית בכלל ורפואה בפריפריה בפרט. אנחנו לא פורצים את הנורמות הסכמי העבודה בגלל מספר אנשים. אני קורא למתמחים לחזור בהם מההתפטרות - אל תפקירו את החולים בישראל. אנחנו כאוצר מכבדים את ההסכם וגם הרופאים צריכים לכבד אותו, למען החולים".