הדובים ממשיכים להכות בבורסה - המעו"ף צנח 3.8%

ירידות חדות בוול סטריט ובאירופה ■ מניות הבנקים ירדו בחדות בעקבות חשיפת "גלובס" על דרישת בנק ישראל להגדיל את יעד הלימות ההון בבנקים ■ מה יעלה בגורלה של יוון?

יום המסחר בבורסה של תל-אביב (ג') ננעל בירידות שערים חדות ברקע המגמה השלילית השוטפת את שוקי העולם בהמשך ישיר לבעיות הקשות (והמתמשכות) ביוון. בוול סטריט נפתח המסחר במגמה שלילית ברקע נאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי המתאר בפני הקונגרס, בין היתר, את האתגרים והקשיים העומדים בפני הכלכלה העולמית והאמריקנית.

הסיבה העיקרית לסנטימנט השלילי היום בשווקים הפיננסיים "נולדה" אתמול, עת נפגשו בלוקסמבורג שרי האוצר של האיחוד האירופי ודנו במצבה הכלכלי של יוון וגורלה של חבילת הסיוע למדינה. בתום הפגישה הוחלט על דחייה במועד מתן ההחלטה לגבי חבילת הסיוע עד ל-13 באוקטובר, לאחר שה"טרויקה" תמסור את הדו"ח שלה לגבי מצבה הכלכלי של יוון והעמידה ביעדים שהציבו חברי הטרויקה שמורכבת מהאיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק המרכזי האירופי.

היום רמזו בכירים באירופה שבעלי האג"ח האירופיים ייאלצו לספוג הפסדים יותר גדולים עם אישור השלב הנוסף של חבילת הסיוע. מה שמוסיף למצב העגום בעולם הינו דוח של גולדמן זאקס ובו הם צופים שהכלכלה האירופית תמשיך לשקוע עד כדי מיתון בשתי הכלכלות החזקות באירופה, גרמניה וצרפת. באותו דוח קיצצה חברת גולדמן זאקס את תחזית הצמיחה העולמית.

במוקד: מניות הבנקים, הגז הטבעי והדואליות

מניות הבנקים הגיבו בירידות לצניחות בסקטור בוול סטריט ולחשיפת "גלובס" מאמש כי הפיקוח על הבנקים צפוי להציב לבנקים יעד הלימות הון ליבה (ההון הבסיסי של הבנק הכולל את הון בעלי המניות ורווחים שצבר הבנק) של 11% שיש להגיע אליו עד שנת 2016. לאור זאת יצטרכו הבנקים להגדיל את הון הליבה שלהם ב-27 מיליארד שקל, סכום המהווה כ-80% מהרווח הממוצע הנקי של המערכת הבנקאית בחמש שנים. בהקשר זה נציין את מניות פועלים , לאומי ודיסקונט .

מניות סקטור הגז הטבעי, הנמצאות במומנטום חיובי בימים האחרונים, המשיכו לרכז עניין רב. נציין את רציו , אבנר ומודיעין.

כיל והחברה לישראל הגיבו להמשך הירידות החדות במניות הדשנים בניו יורק.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]