יוון: יש לנו מספיק כסף עד אמצע נובמבר למימון פעילותינו

שר האוצר היווני ניסה להרגיע את האווירה בעקבות יום המסחר הקשה באירופה ■ זאת על רקע דחיית ההחלטה לגבי מתן הנתח הבא בתוכנית החילוץ למדינה, לאמצע אוקטובר

שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס (Evangelos Venizelos), יצא היום (ג') בהצהרה לפיה "ליוון יש מספיק כסף עד אמצע נובמבר כדי לשלם פנסיות, משכורות ולשלם לבעלי האג"חים היווניות". זאת על רקע נעילת יום המסחר באירופה, שהסתיים בירידות חדות בשל החשש מחדלות פירעון אפשרית של יוון, ועל רקע החלטתם של שרי האוצר של גוש האירו שלא להחליט עדיין על מתן הלוואת חירום נוספת למדינה.

"אנו נמצאים במצב הגרוע ביותר ותחת התנאים הגרועים ביותר", הוסיף השר. "אנו תלויים בעזרה של שותפינו. עלינו לעשות מאמץ עילאי על מנת להצליח, מה שחשוב כעת הוא להגן על המדינה ולקבל החלטות ברורות וסופיות".

הצהרתו של וניזלוס באה על מנת להרגיע את היוונים ואת המשקיעים כאחד, כי המדינה יכולה "להחזיק את הראש מעל המים" עוד קצת. יוון הכריזה בעבר כי לא יישאר לה מספיק כסף עד אמצע אוקטובר אם לא תקבל את הנתח הבא בחבילת הסיוע הראשונה שלה - בהיקף 8 מיליארד אירו. אולם, כאמור, התקבלה אתמול החלטה לדחות את הענקת הסכום.

נזכיר כי מקורות דיווחו היום, ששרי האוצר בגוש האירו החליטו אמש כי בעלי האג"ח היווניות יאלצו לספוג "תספורת" בשיעור של 21%. זאת, לאחר פגישתם של שרי החוץ בלוקסמבורג אתמול, ועל רקע כינוס המועצה הכלכלית האירופית היום לדיון בדבר משבר החוב.