יוסי מימן: EMG לבוררות נגד ממשלת מצרים וחברת החשמל

אמפל ו-EMG יפנו לבוררות נגד ממשלת מצרים, חברת הגז המצרית וחברת החשמל, בטענה כי לא עמדו בהתחיבויותיהם בסיפוק הגז ■ מימן: נמשיך לנקוט בכל הפעולות הנחוצות על מנת להגן על השקעותינו"

חברת אמפל הודיעה היום (א') כי חברת EMG, ממנה היא מחזיקה 12.5%, מתכוונת לפנות לצעדים משפטיים כנגד מוסדות מצריים וישראלים, ביניהם הממשלה המצרית וחברת החשמל. EMG הודיעה לאמפל כי היא מתכוונת לפנות לבוררות אצל לשכת הסחר הבינלאומית כנגד תאגיד הדלק הכללי המצרי, חברת האחזקות של הגז הטבעי המצרי (EGPC\EGAS) ונגד חברת החשמל הישראלית.

EMG פונה לצעדים אלה בעקבות השיבושים באספקת הגז אליה, כפי שמצויין בחוזה שלה עם EGPC\EGAS, מה שהוביל לחוסר יכולתה לספק גז ללקוחותיה, ביניהן חברת החשמל. באמצעות הבוררות מקווה EMG לקבל פיצויים מ-EGPC\EGAS על בסיס הפרת חוזה.

השיבושים באספקת הגז השנה הינם, בין היתר, עקב חבלות מכוונות רבות השנה בצינור הגז המצרי לישראל, זאת על רקע הדרדרות היחסים בין ישראל למצרים. לפיכך, אמפל ומחזיקי מניות נוספים ב-EMG ביצעו צעדים לקראת בוררות נגד ממשלת מצרים כדי להגן על השקעותיה. בחודש יולי השנה הודיעו בעלי מניות ב-EMG כי יתבעו את ממשלת מצרים על סך 8 מיליארד דולר בגין נזקים שנגרמו להם כתוצאה מההפסקות באספקת הגז הטבעי בצינור ההולכה בסיני. כמו כן, ב-21 לספטמבר, EMG פנתה ללשכת הסחר הבינלאומית בבקשה לבוררות עם חברת החשמל.

"כפי שאמרנו בעבר, אמפל ושאר מחזיקי המניות הבינלאומיים נחושים ללכת בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את פעולתה החלקה של EMG", הגיב על העניין יוסי מימן, יו"ר אמפל. "אמפל, כמו משקיעים בינלאומיים נוספים, השקיעה כמות נכבדת של כסף ב-EMG בהשקעות ישירות ודרך מניות. כל זה מבוסס על מכירות הגז והסכמי רכישה בין EMG ולקוחותיה. הסכמים אלה מגובים על ידי חוזה מכירת וקניית הגז בין EMG למצרים וכן על ידי הבנות בין ממשלת מצרים וממשלת ישראל. כפי שאמרנו בעבר, אנו מקווים כי ממשלת מצרים וספק הגז המצרי יכבדו את ההתחיבויות שתחת החוזה. עם זאת, נמשיך לנקוט בכל הפעולות הנחוצות על מנת להגן על השקעותינו".

EMG ומחזיקי מניותיה שכרו את שירותיהם המשפטיים של Freshfield Bruckhaus Deringer, LLP, ו-M. Firon & Co כדי שייצגו אותם בצעדים המשפטיים השונים.