סגן ראש עיריית ת"א, פאר ויסנר, הורשע בזיוף חוזה שכירות

ויסנר, יו"ר מפלגת הירוקים בעיריית תל-אביב, הורשע בזיוף חוזה שכירות לנכס שבבעלותו במטרה לשלם ארנונה מופחתת וכן בזיוף מסמכים כדי לשנות את ייעוד הנכס למגורים

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע היום (ג') את פאר ויסנר, סגן ראש עיריית תל-אביב ויו"ר מפלגת הירוקים בעירייה, בביצוע עבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במירמה.

ויסנר הורשע כי זייף חוזה שכירות לנכס שבבעלותו בעיר, במטרה לשלם ארנונה מופחתת, ובזיוף מסמכים נוספים שהגישם לעיריית תל-אביב ולוועדת הערר, מתוך כוונה לקבל במירמה את שינוי הייעוד של הנכס שבבעלותו למגורים.

על-פי כתב האישום שבו הורשע ויסנר, בתקופה הרלוונטית היה שכנו, אמיר להב, בעליו של בית הדפוס "מרגון תעשיות", שממוקם בבניין ברחוב חפץ חיים 10 בתל-אביב. ויסנר היה בעליהם של משרדים שהשתרעו על פני הקומה השלישית של הבניין.

ביוני 2004 סיכם להב עם המתלונן בתיק, בהסכמת ויסנר, כי הוא יוכל להשתמש בנכס פעמיים בשבוע ללא תמורה. בסמוך לכך ערך ויסנר הסכם שכירות מזויף בינו לבין המתלונן, לפיו המתלונן שכר את הנכס מויסנר לצורכי מגורים תמורת 200 דולר לחודש, במטרה לשלם ארנונה מופחתת על הנכס.

"בנובמבר 2004 פנה ויסנר במכתב לאגף חיובי ארנונה בעירייה ומסר את החוזה המזויף, ללא הסכמת המתלונן, תוך שטען בכזב כי הנכס הושכר למגורים, ולכן יש לשנות את סיווגו למגורים", נכתב בכתב האישום.

בהמשך, לאחר שבקשתו של ויסנר נדחתה, הוא עתר בשמו של המתלונן, וללא ידיעתו, לוועדת הערר לענייני ארנונה של העירייה וביקש לשנות את החלטת מנהל הארנונה, ובנוסף זייף מכתב לוועדת הערר, באופן הנחזה להיראות כאילו המתלונן מבקש לשנות את ייעוד הנכס למגורים, ללא ידיעת המתלונן.

לאחר מכן פנו ויסנר ולהב למתלונן, שיכנעו אותו להופיע בפני ועדת הערר, ובסופו של דבר, לאחר שהמתלונן הסכים לכך, הסכימה ועדת הערר לשנות את ייעוד הנכס של ויסנר למגורים, וזאת על בסיס מצ- השווא שיצר, שאיפשר לו לשלם ארנונה בשיעור מופחת.

היום נגזר גם דינו של הנאשם השני בפרשה, אמיר להב. בית המשפט החליט שלא להרשיע את להב, כאשר הוא מדגיש את עברו, נסיבותיו האישיות, קבלת האחריות, חלקו המצומצם בפרשה והזמן שחלף מאז ביצוע המעשים, וקבע כי להב יבצע 140 שעות התנדבות לתועלת הציבור בעמותת אתגרים הפועלת לקידום ספורט נכים.

להב יוצג בידי עורכי הדין בעז בן-צור ואלירם בקל.