ד"ש לנוחי דנקנר מהוועד: "עובדי שופרסל מתנגדים למכירה"

אמש נערכה שיחה בין יו"ר ועד העובדים לדנקנר ברקע הסכם ההבנות למכירת שופרסל ■ הבוקר נשלח מייל לדנקנר: "הגשמת ציונות בשנת 2011 פירושה דאגה לפרנסתם של אלפי עובדים"

יו"ר ועד עובדי שופרסל, אריאלה סיסו, ניהלה אמש (ה') שיחה ארוכה עם יו"ר קונצרן IDB, נוחי דנקנר, ובמהלכה היא הודיעה לו כי בכוונת עובדי שופרסל להתנגד למכירת מניות שופרסל לליאו נואי ומתיו ברונפמן.

הבקר (ו') שלחה סיסו מייל מפורט לדנקנר עם העתקים ליו"ר המשותפים שולם פישר ורפי ביסקר, ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן, למנהלי שופרסל אפי רוזנהויז וריצ'י האנטר, למזכיר חטיבת המסחר בהסתדרות ראובן פרי ולחברי ועד העובדים בשופרסל.

וזהו תוכן המייל:

"קראתי בתדהמה יחד עם כל עובדי שופרסל ועם ישראל על כך שחתמת על מזכר הבנות למכירת השליטה בחברת שופרסל, וזאת למרות שבעבר אמרת, קבל עם ועדה, לעיני אלפים מעובדי שופרסל, ואני מצטטת: 'לעולם לא אעזוב את שופרסל - ולא משנה מה יהיה ...'.

"הנני להודיעך, כבר בתחילת מכתבי, כי עובדי שופרסל מתנגדים התנגדות מוחלטת למכירת מניות החברה על-ידך ולעזיבתך את הקונצרן. כידוע לך, קונצרן שופרסל מפרנס כיום כ-12,400 עובדים בצורה ישירה ועוד כמה עשרות אלפי עובדים בצורה עקיפה.

"כיו"ר ועד העובדים של רשת הקמעונאות הגדולה ביותר בישראל - רשת שהפכה להיות כזאת, בעיקר ובזכות ציבור העובדים המסור והנאמן - לא אוכל לתת יד, ובטח שלא אוכל לעבור לסדר היום, כאשר במחי-יד אחת - ובאישון לילה - החלטת למכור את מניות החברה, ובכך להפקיר ציבור כל-כך גדול של עובדים בידיים זרות!"

"נוחי ידידי היקר", ממשיכה סיסו "אני וחברי לוועד העובדים מאמינים באמונה שלמה כי לא בכדי אמרת, בהודעה לעיתונות שהוצאת מיד לאחר שחתמת על מזכר ההבנות למכירה, כי 'שופרסל אינה עוד עסק עבורי. אני אוהב של שופרסל, וליבי יהיה עם שופרסל ועם עובדיה תמיד'.

"אני יודעת שנקשרת לעובדי שופרסל בצורה יוצאת דופן, ולכן , אך ורק מסיבה זו, אני מפצירה בכך לחזור לאלתר מכוונתך למכור את החברה לזרים.

"אני יודעת שהחודשים האחרונים לא היו פשוטים, בלשון המעטה, עבורך. אנחנו, עובדי שופרסל, רצינו למחות על היחס הבוטה, ולעיתים המזלזל, שחווית - אבל היו כאלה שעצרו אותנו, וחבל!

"לא נוכל להשלים, ואיננו מתכוונים להשלים, עם מכירת החברה לזרים. אתה הוכחת מנהיגות ונדיבות, שתי תכונות נדירות אצל אנשי עסקים במעמדך, ואנחנו, עובדי שופרסל, בהחלט רואים עצמנו ברי-מזל על כך שאתה הוא הבעלים של שופרסל, ולכן איננו מתכוונים לוותר עליך, ובוודאי שאיננו מתכוונים להשלים עם מהלך של מכירת מניות באישון לילה.

"אני מבינה ששופרסל עוברת טלטלה בשבועות האחרונים, ושצריך לעשות עבודת עומק כדי לעבור את הגל העכור השוטף את הארץ נגד החברה. עובדי שופרסל, ועד העובדים ואני בראשם מוכנים לעשות כל מאמץ כדי לעבור בצורה נאותה את הגל הנוכחי.

"ואולם, אנחנו נכונים לעשות את המאמץ הגדול הזה - אך ורק יחד איתך! איננו סומכים על איש, ואין בכוונתי למכור את עתידם של 12,400 עובדים בידיים זרות!

"הבנתי שחתמת על מזכר הבנות בלבד - ויש בידך האפשרות לסגת מהמכירה. זה הזמן לעשות צעד ציוני אמיתי ולהראות לכל עובדי שופרסל שאתה באמת איתם ואתה לא הולך להפקיר אותם בידיים זרות. ציונות אמיתית בשנת 2011 היא, בין השאר, דאגה לפרנסה בטוחה עבור אלפי עובדים - ואיתך, נוחי, אנחנו בטוחים. מקווה בכל לב שתעשה את הצעד המתבקש".