30 דונם של קרקע חקלאית בפרדס חנה נרכשו ב-4.3 מ' ש'

הסכום ששילמה החברה בעבור הקרקע משקף מחיר ממוצע של כ-143.3 אלף שקל לדונם

בזמן שחברות הנדל"ן מעדיפות להמתין בביצוע עסקאות חדשות ומפלס מגישי ההצעות למכרזי המנהל ירד באופן משמעותי בחודשים האחרונים, יש יזמים שסבורים שזה הזמן להמשיך ולרכוש קרקע - גם אם מדובר ברכישה ספקולטיבית.

חברת יש נכסים, העוסקת באיתור ושיווק קרקעות חקלאיות בבעלות פרטית, השלימה לאחרונה רכישה של קרקעות חקלאיות בהיקף 30 דונם בסמוך לפרדס חנה ולתלמי אלעזר. את הקרקעות רכשה החברה בעבור 4.3 מיליון שקל.

מדובר בכ- 20 דונם קרקע חקלאית הנמצאת בסמוך למרכז המסחרי החדש של פרדס חנה על דרך הנדיב שנרכשו ב-3 מיליון שקל. 10 הדונמים הנוספים נרכשו באזור אחר, דרומית למחנה 80, בקרבת המושב תלמי אלעזר בעבור 1.3 מיליון שקל. הקרקע נרכשה מבעלים פרטיים.

הסכום ששילמה החברה בעבור הקרקע משקף מחיר ממוצע של כ-143.3 אלף שקל לדונם. חשוב לציין כי כמו כל עסקה של קרקע חקלאית, מדובר בהשקעה ספקולטיבית כאשר הרוכש מקווה שהקרקעות הללו אכן יופשרו בעתיד ללא כל ערובה ודאית לכך שהדבר אכן יקרה .

יקיר מלכה, הבעלים ומנכ"ל של חברת יש נכסים: "אנחנו מאמינים בפיתוח המקום באזור הביג הסנטר ומתכוונים להגיש בחודשים הקרובים תכנית לשינוי ייעוד הקרקע. כיום אנו מוכרים מגרשים של חצי דונם בפרדס חנה תמורת 150 אלף שקל. להערכתי, חוק הוד"לים שאושר בקיץ עשוי לקצר את תהליכי הפשרת הקרקעות החקלאיות. אנחנו מנהלים מגעים לרכישת קרקעות חקלאיות נוספות בעלות צפי להפשרה באזורים נוספים בארץ".

עוד הוסיף ואמר מלכה: "עליית המחירים החדה במרכז הארץ שאינה מאפשרת כיום לזוגות צעירים לרכוש בית בתל-אביב מאלצת אותם לחפש אלטרנטיבות בערים שנגישות לאזור המרכז. שיפור הנגישות התחבורתית לפרדס חנה באמצעות רכבת ישראל והקרבה לכביש חוצה ישראל, יחד עם הצביון הייחודי שלה, הפכו אותה ליעד אטרקטיבי ליזמים ומשקיעי נדל"ן שמזהים בה פוטנציאל נדל"ני רב".

לדברי מלכה, הקרקעות שנרכשו מצטרפות לקרקעות בשטח של כ- 90 דונם שרכשה חברת יש נכסים החל משנת 2009.