2.3 מ' ש' לדירת 3.5 חדרים בתל-אביב במסגרת תמ"א 38

במסגרת הפרויקט יבנו לאגף העורפי תוספת של 20 מ"ר ומרפסת שמש של 12 מ"ר ■ באגף החזית של הבניין מתוכננת תוספת בנייה של 8 מ"ר

יתרונה הגדול של תמ"א 38, מלבד חיזוק הבניינים הישנים מפני רעידות אדמה, הוא הגדלת היצע דירות באזורים בהם לא צפוייה בנייה חדשה. פרויקטים חדשים שמתגבשים במסגרת התמ"א מלמדים על המחירים הגבוהים של הדירות החדשות, במיוחד בעיר תל אביב.

כך למשל, ברחוב בלוך 35 בתל אביב, מתעתדות החברות אגם שביט וקבוצת אגוז לחזק את הבניין במסגרת תוכנית החיזוק ולבנות 3 דירות חדשות. על פי התכנון, מדובר בדירת 3.5 חדרים בגודל של 80 מ"ר שתשווק בעבור כ-2.3 מיליון שקל, דירת דופלקס בת 5 חדרים בשטח 130 מ"ר ו-120 מ"ר מרפסת במחיר של כ-5 מיליון שקל ודירת גג בשטח 120 מ"ר עם מרפסת בשטח 60 מ"ר במחיר שלכ-4 מיליון שקל.

הבניין ברחוב בלוך 35 הוא בן שלוש קומות וכולל 10 דירות ומכולת נכון להיום. במסגרת הפרויקט יבנה לאגף העורפי תוספת של 20 מ"ר ומרפסת שמש של 12 מ"ר. באגף החזית של הבניין מתוכננת תוספת בנייה של 8 מ"ר. בנוסף יגדילו החברות את מספר מקומות החנייה בבניין יחזקו את המבנה מפני רעידות אדמה, יבנו מעלית, ישפצו הלובי ויחליפו את התשתיות. חשוב לציין שהפרויקט נמצא עוד טרם הגשת היתר. לחברות פרויקט נוסף באותו הרחוב, בבניין הממוקם בבלוך 33 שכבר נמצא בשלבי היתר מתקדמים.

במקביל, חברת רגם שביט מקדמת היום פרויקט נוסף במסגרת תמ"א 38 - ברמת גן. מדובר בבניין בן 3 קומות הכולל 6 דירות ברחוב תל חי 26 פינת רחוב טרומן. בחברה מסרו כי כל בעלי הדירות בבניין חתמו על הסכם לביצוע פרויקט החיזוק במסגרתו יחוזק הבניין מפני רעידות אדמה ולדירות הקיימות יתווספו ממ"ד בשטח 12 מ"ר ומרפסת שמש בשטח 6 מ"ר. עוד על פי ההסכם לבניין תתווסף מעלית, חזית הבניין והלובי ישופצו ויוחלפו התשתיות.

בתמורה תבנה החברה שתי דירות חדשות בגודל 4.5 חדרים בשטח 110 מ"ר שישווקו בעבור כ-1.7 מיליון שקל כל אחת ושתי דירות דופלקס בנות 6 חדרים בשטח 160 מ"ר אותן מתכננת החברה לשווק בעבור כ-2.5 מיליון שקל. פרויקט זה נמצא היום בתכנון מתקדם ולקראת הגשת הבקשה להיתר.