שכונה

מחזור 8, קבלו את המיטב שליגת העל יכולה להציע: מכות בתא הכבוד, כתובות נאצה ביציעים, רימון גז מדמיע על הדשא, סוכנים שרוצים לפטר מאמנים, תחושת צחנה כללית

קרוב ל-5,000 צופים במגרש פריפריאלי מרוחק בצפון, רמה מצוינת ותוצאה מפתיעה (1-2 לקרית שמונה על מכבי ת"א) נתנו לנו אתמול (א') הפוגה קלה מהשבת הכי רקובה שידע הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. זה היה בסך הכל משב רוח קל שלא יכול להפיג את תחושות הצחנה שעלו מהמחזור האחרון. ליגת העל 2011/12, מחזור 8, ככה זה נראה:

***

היממה האחרונה החלה עם צלבי קרס, "שואה למכבי", איחולי מיתה וכתובות מזעזעות שרוססו בבלומפילד, ביציעים שבהם ישבו אוהדי הפועל ת"א. רפלקס ההקאה בקושי הספיק לעבוד, כשהגיעו התמונות העקומות מבאר שבע. האלימות המילולית מבלומפילד פינתה מקום לאלימות פיזית, עם אותו דביל שהחליט לפוצץ רימון גז מדמיע, נשק צבאי לכל דבר, באמצע מגרש כדורגל. למי ששכח, באותו אצטדיון ממש נזרק ב-95' רימון זרחן שממנו נפצעו חברי הנהלת הפועל חיפה.

בבאר שבע יכולים לעסוק עד מחר בהחלפות מאמנים, ובסיפורים על שחקני רכש. הכישלונות המקצועיים החוזרים ונשנים של הקבוצה אמנם מעלים את החשד שאלונה ברקת היא לא ממש המנהלת הכי מבריקה שיש בכדורגל הישראלי, אבל גם הדבר היחיד שהיא מנסה להביא איתה, טיפה תרבות, לא מעניין אף אחד בב"ש. לפני כמה חודשים ברקת כבר איימה לעזוב את משכן הבבונים בווסרמיל, אבל בסוף חזרה בה. אחרי שאוהדי ב"ש תקפו בפברואר 2010 את המאמן גיא עזורי וניסו להוריד אותו מהכביש, אחרי שאיימו לעשות בקלינגר שפטים, אחרי שזרקו את הרימון בסוף השבוע האחרון - אלונה, לא כדאי לקחת את ה-20 מיליון שקל האלו ולשים אותם על משהו שיש לו סיכוי?

***

אבל זה לא רק האוהדים שמזהמים את הכדורגל הישראלי. אירועי המחצית במשחק בין מכבי פ"ת לעירוני רמה"ש. תא הכבוד באצטדיון הלאומי בר"ג. ראש עיריית רמה"ש ומי שעומד מאחורי הקבוצה העירונית, יצחק רוכברגר, קרוב לקטטה פיזית עם אוהד שמקלל אותו. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון מתערב ודואג להרגיע. מה היינו עושים בלעדיו. אגב, רק לפני חודשיים התעמת רוכברגר פיזית עם רביב ספיר, בעלי עירוני ראשל"צ. מופת.

אירועי המחצית היו הספתח. בסיום המשחק פיטר נשיא מכבי פ"ת, עמוס לוזון, את המאמן מרקו בלבול. מילא לפטר, אבל אל-פרזידנט אפילו לא איפשר למאמן להיכנס לחדר ההלבשה להיפרד כמו בנאדם מהשחקנים. אכן, שכונה. מאוחר יותר הספיק לוזון לעלות לשידור ב"שער השבת" בערוץ הספורט ולהכחיש את הדברים (תוך כדי שהוא מגדף את איכות התקשורת ואת ה"בלבולים" וה"קשקושים" של הפרשן שלמה שרף). אנחנו בוחרים להאמין לאתרים וואלה!, ONE וספורט 5 שפרסמו כולם את הסיפור. הלאה. למחרת, איציק לוזון, עוד נציג מהמשפחה הלוחמת, צוטט כאומר ש"בלבול היה המאמן הכי גרוע כאן ב-15 השנים האחרונות". כאילו שמישהו הכריח את הלוזונים למנות אותו בקיץ.

מבלי לדעת מה קרה מאחורי הקלעים, דבר אחד אפשר לומר בוודאות: תחת תנאי עבודה כאלה ותחת השפלות כאלו, אף מאמן ששם משפחתו אינו מתחיל ב-ל', ממשיך ב-ו' ונגמר ב-זון (ושמו הפרטי אינו גיא או ייטב) לא ירצה לעבוד בקבוצה הזאת.

***

"ניצן שירזי הוא איש קטן עם קומבינות גדולות, חסר כבוד ומילה שלו לא שווה את הנייר שהיא כתובה עליו. מפה אני קורא ליואב כץ שיתעורר וישלח את האיש הזה הביתה לא לפני שיהיה מאוחר מדי". על החתום: הסוכן של ערן לוי, משה הר-אדיר (מי?!), שהתעצבן על אי-הכללתו של הטאלנט שלו בסגל למשחק מול מכבי נתניה.

ככה זה עובד כאן: כל אחד יכול להיות סוכן שחקנים. כל אחד יכול לפתוח פה, לטנף אנשי מקצוע בליגת העל, לפטר אותם. אין שום דבר שיכול להוציא אותנו מהביצה הזאת.