ראש ועידת שרי האוצר של אירופה: "קשה לגשר על הפערים"

ז'אן-קלוד יונקר הבהיר כי מובילי המדיניות הפיננסית באירופה ימשיכו לדון בצעדים לפיתרון המשבר גם היום ■ על סבב השיחות אתמול: "התקשינו לגשר על ההבדלים והפערים"

חילוקי הדעות הברורים בין מנהיגי צרפת וגרמניה, בכל הקשור לאסטרטגיה לפיתרון משבר החוב באירופה, ממשיכים להעיב על השווקים. זאת, בעוד חמשת הדמויות המשמעותיות ביותר עבור הכלכלה האירופאית צפויים להמשיך ולדון בנושא בבריסל, גם היום (ה').

קנצלרית גרמניה מרקל, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, נגיד הבנק המרכזי האירופי ז'אן-קלוד טרישה ויו"ר ועידת שרי האוצר של אירופה ז'אן-קלוד יונקר, ויו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד ממשיכים בדיונים היום. "אנחנו עדיין נפגשים", אמר יונקר אתמול במסע"ת לאחר שסבב הפגישות התסתיים ללא הצלחה.

יונקר, המכהן גם כראש ממשלת לוקסמבורג והעומד בראש ועידת שרי האוצר של האיחוד האירופי, רמז כי רצף השיחות אתמול כשל, למעשה: "התקשינו לגשר על ההבדלים והפערים לקראת הוועידה בסוף השבוע הקרוב". ביום ראשון (23 באוקטובר) יתכנסו שרי האוצר של האיחוד כדי לדון בצעדים שיש לנקוט כדי לטפל במשבר החוב.

"רבים מצפים לצעדים 'חזקים' בסוף השבוע", סבור דיוויד מאקי (David Mackie), מנהל מחלקת המחקר האירופאית ב-JP מורגן צ'ייס. "אם לא יפתרו את סוגיית המינוף (של קרן החילוץ), אז הסנטימנט השלילי יפשוט בשווקים".