ניקולא סרקוזי: "השיחות לגבי שיקום גוש האירו תקועות"

סרקוזי: חוסר ההסכמה בין הבכירים במדינות מונעת התקדמות לכיוון מציאת פיתרון לגוש האירו ■ נשיא צרפת ייפגש עם קנצלרית גרמניה ונשיא הבנק האירופי ■ ביום א' ייפגשו נציגי האיחוד האירופי בבריסל

השיחות לגבי שיקום גוש האירו תקועות בגלל חוסר הסכמה לגבי השיטות להגדיל את קרן החילוץ למדינות הגוש - כך אמר היום (ד') נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לפרלמנט במדינתו.

סרקוזי הוסיף כי חוסר ההסכמה בין הבכירים במדינות מונעת את התקדמות מציאת הפיתרון לגוש האירו, שמספר מדינות בו סובלות ממשבר חוב קשה. כמו כן, אמר סרקוזי כי בכוונתו לטוס בהמשך היום לפרנקפורט כדי להמשיך לדון בנושא עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, עוד לפני הפגישה של מנהיגי האיחוד ביום א' (ה-23 באוקטובר).

בנוסף, מקור צרפתי אישר את נסיעתו של סרקוזי לגרמניה, שם, בנוסף לפגישתו עם מרקל, הוא צפוי לפגוש את נשיא הבנק המרכזי באירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה.

לטענת צרפת, הדרך האפקטיבית ביותר להציל את גוש האירו היא לחזק את סקטור הבנקים במדינות אירופה, בעוד בגרמניה הדעה הרווחת היא שיש להגדיל את קרן החילוץ למדינות אירופה. "הקואליציה בגרמניה חלוקה בנושא, אנחנו צריכים לשכנע לא רק את אנגלה מרקל", אמר סרקוזי בפרלמנט.

כאמור, ב-23 באוקטובר צפויים להיפגש נציגי האיחוד האירופי במטרה לגבש פיתרון מקיף לבעיות החוב של אירופה. "מטרת הוועידה כבר ידועה וכוללת תוכנית אירופית מקיפה להגדלת ההון הבנקים, חיזוק קרן החילוץ של אירופה והפיכתה ליעילה ואפקטיבית ומציאת פיתרון לבעיות החוב של יוון שמטלטלת את גוש האירו", אמר מוקדם יותר היום סרקוזי. "הוועידה ב-23 באוקטובר היא רגע קריטי לאירופה ולצרפת".

עוד ברקע, גרמניה יצאה היום בהודעה רשמית כי "לא התקבלה כל החלטה באשר להגדלת קרן החילוץ של אירופה (EFSF) ולהפכה ליעילה יותר". על פי דיווח שפורסם היום, שר האוצר הגרמני אמר למחוקקים כי הרחבת קרן החילוץ להיקף של 1 טריליון אירו הוא אפשרי. הודעה זו מתייחסת לדיווח ב"גרדיאן" אמש לפיו גרמניה וצרפת הגיעו לידי הסכמה באשר להרחבת קרן החילוץ של אירופה באופן משמעותי להיקף של 2 טריליון אירו.