ראש ה'פד' של ניו-יורק: "הכלכלה השנה - אכזבה גדולה"

בדברים שנשא וויליאם דודלי, הוא רמז כי ה'פד' שוקל אפשרויות רבות שיאיצו את הצמיחה, אולם הוא לא שפך אור על האפשרויות הנשקלות ■ צופה כי האינפלציה תאט ברבעונים הבאים

ראש שלוחת הפדרל ריזרב בניו יורק, וויליאם דודלי, כינה היום (ב') את כלכלת ארה"ב השנה "אכזבה גדולה". את הדברים אמר בנאום שנשא באוניברסיטת פורדהאם בניו יורק.

דודלי אמר שלאור הרוחות הנגדיות שמונעות התאוששות נמרצת, ה'פד' שוקל אפשרויות רבות שיאיצו את הצמיחה, אולם הוא לא שפך אור על האפשרויות הנשקלות. דודלי הוסיף כי "מדיניות ה'פד' אינה כל-יכולה", וזקוקה לחיזוק של מדיניות פיסקלית לצידה, וכי הוא צופה שהאינפלציה תאט ברבעונים הבאים.

דודלי התייחס גם למחירי הבתים הצונחים כ"מכשול רציני להתאוששות כלכלית חזקה יותר", ואמר כי הוא חוזה המשך צמיחה צנועה, שכן "המשך של הירידה במחירי הבתים עלול להוביל לעוד פרעונות חוב ועיקולים, מה שמפורר את העושר, הבטחון וההוצאות".

הדברים נאמרים על רקע השמועות בנוגע לתוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) של ה'פד', לטובת תמרוץ השווקים ואישוש שוק העבודה האמריקני המקרטע. אולם, יו"ר ה'פד' בן ברננקי ככה"נ לא יכריז על תוכנית רכישות, אלא אחרי פגישת ועדת השוק הפתוח של ה'פד' (FOMC) שתקיים ב-1-2 בנובמבר, אם בכלל.