יזם אלמוני ירכוש מגרש של דודי אפל ב-235 מ' ש'

‎‎העסקה אושרה בביהמ"ש לבקשת כונס הנכסים והנושה העיקרי של חברת מגדל הזוהר של אפל בגבעת שמואל ■‏‎‎‏ לפני 4 חודשים נדחתה הצעת רכישה בסך 191 מיליון שקל‏

‎‎נמצא קונה למגרש של דודי אפל בגבעת שמואל: היזם משה אהרוני ירכוש את הקרקע ב-235 מיליון שקל, כך החליטה אתמול (ב') שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דניה קרת-מאיר.

בית המשפט קיבל את בקשתם המשותפת של עו"ד שאול ברגרזון, כונס הנכסים מטעם בנק מזרחי-טפחות, הנושה העיקרי של חברת נילי נדל"ן, חברה-בת של מגדל הזוהר (בפירוק), שבבעלות דודי אפל ועו"ד דרור חטר-ישי, ושל המנהל המיוחד לחברת הזוהר, עו"ד ארז חבר ממשרד עמית-פולק-מטלון.

לפני כשנה הורשע אפל במתן שוחד לאישי ציבור כדי שיקדמו את ענייני הנדל"ן שלו, לרבות בגבעת שמואל.

ההחלטה למכור את המגרש לאהרוני התקבלה כארבעה חודשים לאחר שבית המשפט דחה בקשה לאשר את מכירת הקרקע תמורת 191 מיליון שקל לחברות קרדן נדל"ן ונוה גד. זאת, בעקבות טענות כי ניתן לקבל הצעות גבוהות יותר על הקרקע.

‎‎‏870 אלף שקל ליחידת קרקע

‎‎על-פי ההחלטה מאתמול, הסכום שיקבלו נושי החברה על המגרש שבצפון-מערב גבעת שמואל, והמיועד לבניית 270 יחידות דיור, עלה למעשה בתוך ארבעה חודשים ב-23%, ל-235 מיליון שקל. הסכום משקף מחיר של כ-870 אלף שקל ליחידת קרקע, אם כי כמה מומחים העריכו כי התוכנית לבניית 270 יח"ד בלבד על מגרש של 60 דונם היא ארכאית, וכי בזמנים כאלה מתבקש לבנות במקום הרבה יותר דירות.

אגב, המחיר ליחידת קרקע לפי התוכנית הקיימת עולה על הרוב המכריע של הסכומים שנתקבלו בשנה החולפת במכרזי מינהל מקרקעי ישראל באזורי הביקוש במרכז (למעט בצפון תל אביב).

יצוין כי בקשתו של אפל להגדיל את זכויות הבנייה ל-710 יחידות דיור לא נתקבלה וערעור בנושא הוגש לבית המשפט העליון.

רוכש הקרקע, יזם יחסית אלמוני, סירב לבקשת "גלובס" להגיב על העסקה היום (ג'). אהרוני זכה לאחרונה במכרז להקמה של מגדל מגורים יוקרתי בעיר בת ים, במסגרתו הגיש שתי הצעות למכרז תחת שתי חברות שונות. אך כאשר התקבלה הצעתו הגבוהה, הוא נסוג ממנה וחסך 5 מיליון שקל, כך על-פי דיווחים בתקשורת. ‏‎‎‏