פרויקט ענק בי-ם: 870 דירות ייבנו סמוך לרמת רחל

את הפרויקט החדש יקימו אחים חסיד, ב.יאיר, אפריקה ישראל, יהלומית פרץ וקבוצת רכישה בניהולה של עו"ד ויוה סיוון ■ רוב הבנייה המתוכננת במתחם תהיה בבנייני מגורים בני 10-21 ק

בימים לא פשוטים שעוברים על ענף הנדל"ן יוצאות כעת 4 חברות נדל"ן וקבוצת רכישה אחת לפרויקט ענק בירושלים. מדובר בפרויקט מגורים בסמוך לשכונת ארנונה הוותיקה בסמוך לצומת הפילבוקס בקצה הדרומי של דרך חברון.

את הפרויקט החדש יקימו אחים חסיד, ב.יאיר, אפריקה ישראל, יהלומית פרץ וקבוצת רכישה בניהולה של עו"ד ויוה סיוון. סך הכל יוקמו בפרויקט העתידי המתוכנן מעל ל-800 יחידות דיור.

רוב הבנייה המתוכננת במתחם תהיה בבנייני מגורים בני 10-21 קומות. במסגרת התכנון של המתחם החדש יכללו גם הקמת מוסדות ציבור כגון גני ילדים, בית ספר, בית כנסת ופארק גדול במרכז המקום.

המתחם שעליו יוקם הפרויקט פורסם במסגרת מכרז מקב"ת (משבצת קרקע בלי מתוכננת) שפרסם מינהל מקרקעי ישראל.

על פי התכנון, אמורה חברת ב. יאיר להקים שני בניינים בני עשר קומות, המחולקים ל-120 יחידות דיור. חברת הבנייה אחים חסיד תבנה שני מגדלים שיתנשאו לגובה 21 קומות ויכילו 188 יחידות דיור בנות 3-5 חדרים. אפריקה ישראל מגורים, בשיתוף רמגור נכסים, תבנה במתחם 370 יחידות דיור בארבעה בניינים של 16 קומות. ובהם דירות בנות 3-6 חדרים. חברת יהלומית פרץ תבנה שלושה בניינים של 12 קומות, שיכילו 100 יחידות דיור בנות 4-7 חדרים. עו"ד ויוה סיוון, המנהלת קבוצת רכישה, תבנה במתחם בניין בן 16 קומות, והדירות יהיו בנות 3-6 חדרים.

השכונה החדשה ששטחה כ-90 דונם שימשה בעבר את קיבוץ רמת רחל לחקלאות והיא הושבה למינהל מקרקעי ישראל במסגרת הסכם השבת קרקעות. במינהל מקרקעי ישראל מסרו היום כי "אנו רואים בתוכנית ובקידומה מענה חלקי לצורכי הבנייה בירושלים, ונוקטים בפעולות נוספות לזירוז ותהליכי התכנון והבנייה והאצתם בפרויקט זה, כמו גם בפרויקטים נוספים של בנייה למגורים במרחב ירושלים".