בת-ים: פרויקט פינוי-בינוי ענק של 2,000 דירות

במסגרת הפרויקט המדובר, מקדמות אמריקה ישראל וע. לוזון פינוי של 420 דירות שיכון ישנות ובנייה של לא פחות מכ-2,000 יחידות דיור חדשות ■ העלות: 2 מיליארד שקל

האם העיר בת ים תהיה בירת ההתחדשות העירונית של ישראל? ל"גלובס" נודע כי החברות אמריקה ישראל להשקעות וע.לוזון מקדמות פרויקט פינוי-בינוי חסר תקדים בהיקפו בעיר. לפני מספר חודשים דווח כי חברה אחרת, ענדב יזמות, מקדמת את מה שנחשב לפרויקט התמ"א 38 הגדול בארץ, גם הוא בבת ים.

במסגרת הפרויקט המדובר, מקדמות אמריקה ישראל וע. לוזון פינוי של 420 דירות שיכון ישנות ובנייה של לא פחות מכ-2,000 יחידות דיור חדשות. התוכנית נוגעת למתחם בשטח כולל של כ-20 דונם, וכוללת את הרחובות ניסנבאום, הרב לוי, כ"ט בנובמבר ויוספטל. את הדיירים בפרויקט מלווה אפולו נכסים בניהולו של אמיליו פלוס יחד עם קבוצת משקיעים מאיטליה. בעסקה תיווך שרגא פריד מסוכנות צמרת אביב.

עוד נודע ל"גלובס", כי הבנייה החדשה תכלול 14 מגדלים של עד 40 קומות כל אחד. ההערכות בענף מדברות על עלות השקעה כוללת בפרויקט של כ-2 מיליארד שקל, סכום עתק לפרויקט פינוי-בינוי, במיוחד בתקופה הנוכחית. חשוב לציין שבנייה של פרויקט בסדר גודל כזה צפויה להתפרס על יותר מעשור מרגע קבלת ההיתרים.

הבניינים שיפונו וייהרסו במסגרת התוכנית הם בנייני שיכון ישנים בני 4-3 קומות שנבנו בשנות ה-70 ומצבם רעוע. בבניינים דירות 2 ו-3.5 חדרים, בגדלים שבין 50 מ"ר ל-80 מ"ר. תמהיל הדירות החדשות במגדלי המגורים המתוכננים יכלול דירות 3,4 ו-5 חדרים, דירות גג, דירות גן, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים. הפרויקט יכלול חניונים תת-קרקעיים, גינה ציבורית ומבני ציבור.

תוכניות הפרויקט מוגשות בימים אלו לוועדה המקומית בת ים. ההערכות הן שעד סוף השנה הן יאושרו ויקודמו לאישור בוועדה המחוזית, בזכות התמיכה של ראש העירייה ושל מהנדס העירייה בתוכנית.

ל"גלובס" נודע כי נכון להיום הושגה הסכמה של 100% מהדיירים ברוב הבניינים ובמיעוטם נעים אחוזי ההסכמה בין 80% ל-40% בבניין.