שמולי: כל בכירי המשק מתקשרים אליי ומתחננים - "נוריד מחירים, רק אל תכוון את המחאה אלינו"

יו"ר התאחדות הסטודנטים טוען כי מאז התפטרות זהבית כהן מתנובה הוא מוצף בתחינות מצד בכירי המשק לבל יחרימו הסטודנטים את החברות שלהם ■ הוא גם רומז שתנועת המחאה עשויה להפוך לפוליטית: "את השינויים נשיג בכוח או בקלפי"

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ומי שנחשב ל"קול הבוגר והאחראי" של מחאת האוהלים, טוען כי הוא מוצף בפניות של בכירים במשק המבקשים ממנו לא ליזום מחאה נגד החברות שבראשן הם עומדים. לדבריו, גל הפניות החל בעקבות ההתפטרות של זהבית כהן מראשות תנובה ופסגות.

"בשבועות האחרונים כל בכירי המשק מתקשרים אליי בבקשה שגובלת בתחינה: אני מוריד מחירים - אל תיזמו נגדי מחאה", אמר היום (ה') שמולי בדברים שנשא בכנס הפתיחה של ארגון שגרירי רוטשילד.

שמולי הזכיר במפורש את חרם הסטודנטים על תנובה ואת התפטרות זהבית כהן: "תוצר ישיר לחרם בא לידי ביטוי כעבור שבועיים כשזהבית כהן התפטרה. תנובה הורידה מחירים באופן דרסטי, ובעקבותיה גם טרה, שטראוס ויוניליוור נוהגות באופן זהה".

שמולי טוען כי בעוד החברות במשק הפנימו את השינוי החברתי ואת מחאת המחירים בישראל, הממשלה טרם הפנימה ולדעתו מתייחסת לכך באופן מזלזל: "לצערי, הממשלה לא משכילה להבין את כוחה של תנועת המחאה, והיחס של חלק מהשרים הוא מזלזל כלפיה. לאחר שביקרו אותנו וטענו כי המאבק פוליטי, פנינו לפריפריה ולמעוזי הליכוד, בהם המפלגה זוכה באופן עקבי לתמיכה גורפת, והוכחנו באמצעות התגייסות נרחבת ויציאה המונית לרחובות שהמחאה לא פוליטית. יש פה מאבק ישראלי שנוגע לכל אחד ואחת מאיתנו, ולא מאבק פוליטי".

במוצאי שבת הקרובה מתכננים יוזמי מחאת האוהלים לקיים עצרת גדולה בכיכר רבין בתל-אביב, כחודשיים לאחר ההפגנה האחרונה בה השתתפו כ-420 אלף איש. שמולי טרם יצא בקריאה לציבור לצאת לרחובות, והוא לא ינאם בהפגנה, אלא ישתתף בה בלבד. היום הוא קרא כי בטווח הקצר על תנועת המחאה להתמקד ולא לדרוש "צדק חברתי" באופן כללי.

"שני הדגלים הבולטים שאנחנו מניפים הם עובדי קבלן ודיור ציבורי", אמר שמולי. "לא הופתעתי שעופר עיני הניף את דגל עובדי הקבלן". נזכיר כי יו"ר ההסתדרות עופר עיני הכריז לאחרונה על סכסוך עבודה במשק בנושא עובדי הקבלן.

שמולי המשיך לתקוף גם היום את דוח טרכטנברג וטען כי הוועדה לא הציגה פתרונות מספקים. הוא גם רמז שתנועת המחאה עשויה להפוך לפוליטית, כשאמר כי "את השינויים שלנו אנחנו נשיג או בכוח או בקלפי".

שמולי קרא שוב למפגינים לא לנהוג באלימות בהפגנות והבהיר: "המחאה לא תלך לשום מקום כל עוד לא ייפתרו הבעיות האמיתיות של החברה".