גוגל מפשלת: שחררה אפליקציה ל-Gmail והסירה תוך יום

לא רק אפל עושה פאדיחות עם המוצרים שלה, גם גוגל יודעת לפשל ■ אפליקציית ה-Gmail החדשה למכשירי ה-iOS הוסרה מחנות האפליקציות מיד לאחר אכזבת המשתמשים מתקלות

אפל לא לבד; את תשומת הלב השלילית של הימים האחרונים אודות התקלה שגורמת לסוללת האייפון 4s החדש להתרוקן במהירות, אפל חולקת ביחד עם תגובות וביקורות קשות על אפליקציית ה-Gmail הרשמית ששיחררה גוגל לחנות האפליקציות של אפל, אפסטור.

אמש (ד') הודיעה גוגל על השקת האפליקציה הרשמית לשירות הדוא"ל הוותיק שלה, ג'ימייל, למכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאץ' של אפל. אולם, לא חלפו מספר שעות וחצי הביקורת מצד מיליוני המשתמשים במכשירי ה-iOS ובשירותי המייל של ג'ימייל לא איחרו לבוא; משתמשים רבים שדווחו על תקלות חמורות באפליקציה גרמו לגוגל להסירה לאלתר מחנות האפסטור, בתוספת ציוץ מתנצל בטוויטר של צוות המפתחים של ג'ימייל:

gmail_twitter
 gmail_twitter

בציוץ נכתב: "אפליקציית ה-iOS שהשקנו היום הכילה 'באג' שפגע בהתראות. הסרנו את האפליקציה בשביל לתקן את הבעיה. סליחה שפישלנו".

על פי הדיווחים, האפליקציה החדשה הייתה "שבורה" ומלאת באגים שגרמו, בחלק מהמקרים, לקריסתה אצל משתמשים רבים, ואצל משתמשים אחרים הופיעו התראות שגיאה רבות וכן חוסר התאמה למערכת ההתראות (Notifications) החדשה במערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 5.

מעבר לכך, משתמשים אחרים שכן הצליחו לעשות שימוש באפליקציית ה-Gmail הרשמית החדשה התאכזבו ממנה מאוד כיוון שלטענתם, האפליקציה היא לא יותר מאשר גרסה מכובסת של אפליקציית הדפדפן של ג'ימייל, הזמינה באמצעות גלישה לכתובת mail.google.com.

gmail_app
 gmail_app

המשמעות היא שאפליקציית הג'ימייל החדשה לא כוללת בתוכה שום חידוש ושום פיצ'ר שיגרום למשתמשים להשתמש בה במקום להשתמש בגרסת הדפדפן של ג'ימייל, או באפליקציית הדוא"ל הטבעית במכשירי ה-iOS של אפל. בהודעת ההשקה הרשמית של גוגל, בבלוג הרשמי של Gmail, פרסמה גוגל עדכון שאומר כי בעקבות התקלה שהתגלתה האפליקציה הוסרה, וכי הם עובדים כעת על גרסה חדשה ויציבה שתשוחרר בקרב.

מצד שני, גם אחרי שתתוקן האפליקציה, ותהיה יציבה, היא עדיין רחוקה מלענות על דרישותיהם של המשתמשים. ככל הנראה, נצטרך להמתין לגרסה חדשה יותר בעתיד.