אגודת העיתונאים זועמת: רשות השידור מפטרת עיתונאים צעירים

רשות השידור החליטה לפטר כ-15-20 עובדים עם ותק של פחות מ-3 שנים ■ יו"ר האגודה, דני זקן: "הם נפלו על הראש והחליטו לפטר דווקא את העובדים הכי אפקטיביים וזולים"

בעקבות החלטת רשות השידור לפטר כ-15-20 עובדים בעלי ותק של פחות מ-3 שנים, אגודות העיתונאים קוראות לוועד המנהל של רשות השידור להורות להנהלת הרשות לחזור בה. האגודות הביעו את חששן מכך שהעיתונאים ברשות יהפכו לעובדי קבלן.

במהלך השבוע החלה הנהלת רשות השידור לנקוט בהליכי פיטורים לכ-15 עובדים צעירים ברשות השידור המועסקים עד 3 שנים. בין העיתונאים שקיבלו זימונים לשימוע לפני פיטורים ישנם עורכים, מפיקים וכתבים שהתברגו בתפקידי מפתח בתוכניות דגל וכן זכו לשבחים על עבודתם העיתונאית.

אגודות העיתונאים וועדי העובדים העיתונאים דורשים מהנהלת רשות השידור לבטל את הפיטורים המתוכננים של כ-15 עיתונאים ברשות השידור, בקול ישראל ובערוץ 1. העיתונאים קוראים לוועד המנהל של רשות השידור להתערב ולהורות להנהלת הרשות לחזור בה מכוונתה לפטר עובדים.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, אמר כי זה נראה כאילו "מישהו ברשות השידור נפל על הראש והחליט לפטר דווקא את העובדים הכי אפקטיביים וזולים". לדבריו, מהלך זה פוגע באיכות העבודה העיתונאית של ברשות השידור, ולכן לא ניתן ליישם אותו.

ביום ראשון הקרוב יתכנסו העיתונאים ברשות השידור לישיבת חירום לדיון בנושא.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "ברשות השידור (בכל המדיות ובמטה ולא רק בחדשות) מתקיים תהליך התייעלות פנימי, שכולל בדיקת תקנים שהוספו בשנים האחרונות. לאחר שתסתיים הבדיקה, תתקבל החלטה בנוגע לכל אלה שזומנו לשימועים בכל הרשות, במטה ובמדיות".