נאה דורש נאה מקיים? ההסתדרות מעסיקה עובדי קבלן

בחברת הדיור המוגן משען של ההסתדרות מעסיקים עובדי קבלן ■ ההסתדרות: בארגון אין עובדי קבלן, ובאשר למשען - כל הסדר שיושג עם המעסיקים, יחול גם על העובדים שם ■ ראשי הוועדים: "זו השביתה הכי מוצדקת בעולם"

העסקת עובדי שמירה וניקיון באמצעות קבלני שירותים חיצוניים נהפכה עם השנים לחלק מושרש משוק העבודה. אפילו בחברת הדיור המוגן משען, השייכת להסתדרות, מעסיקים עובדי קבלן. כך יוצא שההסתדרות שמבקשת להשבית מחר (ב') את המשק כדי שהמדינה תקלוט את עובדי הקבלן באמצעות העסקה ישירה, מעסיקה בעצמה, או באמצעות שלוחותיה, עובדי קבלן.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מקפיד לציין בהזדמנויות שונות כי הוא דוגל באמרה "נאה דורש נאה מקיים". עובדי הקבלן של משען הם המבחן הראשון שלו. בהסתדרות הבהירו כי בארגון עצמו אין עובדי קבלן, ובאשר למשען - כל הסדר שיושג עם המעסיקים, יחול גם על העובדים שם.

עיני כינס הבוקר את ראשי הוועדים בהסתדרות ובאותו מעמד הכריז על השביתה הכוללת מחר. "זו השביתה הכי מוצדקת בעולם", אמר ל"גלובס" ריקי בכר, יו"ר ועד העובדים של בנק דיסקונט. "הגיע הזמן למחוק את העבדות המודרנית במדינת ישראל. אמרתי לעופר עיני שאנחנו נעזור ככל הניתן, אנחנו חיילים טובים".

מיקו צרפתי, יו"ר ועד העובדים של חברת חשמל, הוסיף כי "עובדי חברת החשמל ייתנו את כל התמיכה הנדרשת לטובת המאבק הזה. אני מאוד שמח שעופר עיני הרים את הכפפה בעניין עובדי הקבלן, אנחנו מדברים על זה כל הזמן בהנהגת ההסתדרות ועכשיו זו ההזדמנות לעשות מעשה".

גם פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה, תמך בשביתה: "פעם אחת צריך לעשות סדר בכל מה שקשור לעובדי הקבלן. אנחנו חיים בשטח ורואים את הדבר הזה, והעוול זועק לשמיים. הקבלנים עושקים העובדים ומתייחסים אליהם כאל שוק עבדים".

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, ציינה כי "אם יש שביתה מוצדקת, זאת השביתה. סופסוף לא תהיה יותר לגיטימציה לפטר אנשים על ימין ועל שמאל, וסחר העבדים ייפסק חד וחלק".

לא רואים את הדברים עין בעין
 לא רואים את הדברים עין בעין

כאן שביתה
 כאן שביתה