משרד התשתיות: סיכוי לתגליות גז של 550 מיליארד מ"ק

שוקי שטרן, ראש רשות הגז במשרד התשתיות: "פוטנציאל תגליות הגז - 1,000 מיליארד מ"ק" ■ רזרבות הגז המוכחות של ישראל עומדות כיום על כ-300 מיליארד מ"ק

"פוטנציאל תגליות הגז של ישראל עומד על 1,000 מיליארד מ"ק (BCM)" - כך אמר היום (ב') ראש רשות הגז במשרד התשתיות שוקי שטרן.

בהרצאה בכנס אנרגיה וסביבה של החברה להגנת הטבע אמר שטרן כי "ב-2014-2015 תהיה כניסה נוספת מ'תמר' לישראל באזור אשקלון. ספק נוסף ייכנס למשק הגז בסביבות 2016-2017".

רזרבות הגז המוכחות של ישראל עומדות כיום על כ-300 מיליארד מ"ק, כמעט כולם במאגר "תמר". הרזרבות אמורות לגדול בכ-453 מיליארד מ"ק לאחר שיושלמו מבחני ההפקה ב"לוויתן".

מדבריו שטרן עולה כי בשנים הקרובות צפויים להתגלות מאגרי גז נוספים בהיקף של כ-550 מיליארד מ"ק נוספים, כך שרזבות הגז המוכחות של ישראל יגיעו בסופו של דבר לכ-1,300 מיליארד מ"ק.

שטרן התייחס בדבריו לנושא הזרמת הגז ממאגרי הגז הימיים לישראל ולדחיית התכנית להקמת מתקן יבשתי לקליטת הגז באזור חוף דור לפני שנה. ההחלטה אילצה את משרד התשתיות לאשר ליזמי מאגר "תמר" להזרים את הגז מ"תמר" לפלטפורמה של ים תטיס ומשם לאשדוד.

לדברי שטרן, "הזרמת הגז לישראל נראית היום בלתי היגיונית בעליל אין שום היגיון להביא את הגז מ'תמר' דרומה לאשקלון ואח"כ להזרימו צפונה. אנחנו מצפים שהמתקן הבא יהיה באזור חדרה או צפונה אם איזשהו מתקן על החוף. בשום מקום בעולם אין חיבור ישירה למערכת הולכה ישר מהפלטפורמה ליד המאגר אני יודע שאני אומר דברים שאנשים לא אוהבים לשמוע אבל אין פתרונות קסם".