קבלנים: מכירות הדירות יורדות, אך המחירים ימשיכו לטפס

נסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים: "הירידה במכירות היא ירידה שנובעת מהצפי של הרוכשים שיהיה שינוי בשוק, אך הירידה במכירות עדיין לא השפיעה על מחירי הדירות"

נסים בובליל, נשיא התאחדות הקבלנים, מגיב היום (ג') לנתוני הלמ"ס שהעידו על ירידה חדה בביקושים ובמכירות הדירות החדשות בחודש ספטמבר, וטוען כי אותם האנשים ש"יושבים על הגדר" וממתינים לירידה במחירים - יתבדו. בובליל מעריך שהביקושים לדירות יגדלו בחודשים הבאים ושהמחירים ימשיכו לטפס.

"הצורך בדירות קיים", אומר בובליל. "הירידה במכירות היא ירידה שנובעת מהצפי של הרוכשים שיהיה שינוי בשוק, אולם כמו שדיווח אתמול בנק ישראל, הירידה במכירות עדיין לא השפיעה על מחירי הדירות".

לדברי בובליל, נתוני המכירה אינם משפיעים על המחירים כאשר "על פי נתוני הלמ"ס מחירי הדירות ממשיכים לעלות באוגוסט וראינו שמחירי הדירות עלו ב-0.8%".

בובליל מתייחס גם לנתונים הנוגעים למלאי הדירות שנותרו למכירה, שעלה גם בספטמבר וזינק ב-21% מתחילת השנה: "ברבעון השני של 2011 החלה ירידה בהתחלות הבנייה בהשוואה לרבעון הראשון, בשל מחסור באשראי ומחסור בעובדים מקצועיים בענף. לכן, כאשר הביקושים יחזרו, כמו שראינו אחרי המשבר של תחילת 2009, הרוכשים שוב יפגשו ירידה במלאי שתוביל לעליית מחירים".

בובליל מסכם ואומר כי על פי הנתונים, ולהערכתו - מחירי הדירות ימשיכו לטפס מעלה.