משבר בתקשורת: קשת שוקלת לקצץ שכר טאלנטים

עפ"י ההערכה, קשת תקצץ 15% בעלויות הפקה ■ צפויה לסיים את הרבעון האחרון בהפסד של כ-25 מיליון שקל, ומעריכה כי גם השנה הבאה תסתיים בהפסד

המשבר בתעשיית התקשורת הישראלית לא פוסח גם על הבכיר שבגופי השידור בארץ. ל"גלובס" נודע כי זכיינית ערוץ 2 קשת יוצאת בקיצוץ רוחבי בעלויות ההפקה ובשכר של טאלנטים בכירים.

בימים האחרונים נערכו שיחות ארוכות בין הנהלת החברה לבין חברות ההפקה על קיצוצים משמעותיים בעלויות התוכן לקראת 2012, במסגרתם יהיה קיצוץ של 15% בעלויות.

על-פי ההערכה, קשת תסיים את הרבעון האחרון בהפסד של כ-25 מיליון שקל, ובחברה מעריכים כי גם השנה הבאה תסתיים בהפסד.

בתוך כך נודע כי לאור אי-הוודאות והמציאות הקשה, דירקטוריון קשת טרם אישר את תקציב 2012. על-פי הערכה, העיכוב באישור התקציב נובע, פרט לבלימה הדרמטית בשוק הפרסום בחודשים האחרונים, גם מאי-ודאות באשר להלכות השוק עם המעבר הצפוי בקרוב לרישיונות.

למרות רצונה של הנהלת קשת לעבור לשידור של 7 ימים בשבוע, דירקטוריון החברה נוהג במשנה זהירות, לאור בעייתיות השוק והיעדר חקיקה שאמורה להקל על מעבר של הזכייניות לרישיון. כך או כך, שנת 2012 צפויה להביא לקשת הוצאות כספיות חריגות של עשרות ואף מאות מיליוני שקלים.

כבר בפרוץ המשבר הנוכחי, הנובע מהאטה בשוק הפרסום, החליטו בקשת להוציא עובדים לחופשות ללא תשלום. כעת החלה גם פרידה מעובדים בחברה. עם זאת, לקיצוץ הרוחבי תהיינה השלכות מרחיקות לכת גם על שוק ההפקה כולו, והדבר יביא לאובדן פרנסה לעובדים רבים.

משבר כולל בענף

הדבר מצטרף למשבר הקשה הפוקד את ערוץ 10, שהביא לעצירת והקפאה של הפקות. כפי שדווח לראשונה ב"גלובס", מאות עובדים בשוק הטלוויזיה והתוכן בישראל מאבדים בימים אלה את מקום עבודתם.

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר במשבר חריף ביותר. השלכותיו נבדקות בימים אלה. צעדים ראשונים הכוללים צמצום והקפאה כבר נעשים, אך הדרך לייצוב והבראה עוד ארוכה. יש לגלות אחריות וראייה ארוכת-טווח מצד כלל הגופים המשפיעים על השוק ברמה הרוחבית".