ה-ECB הסכים להלוות כסף לקרן המטבע לסיוע בחילוץ אירופה

כך מדווח היום ה"דאו ג'ונס", המצטט מקור אנונימי ■ ממשלת גרמניה ודירקטוריון הבנק מתנגדים בעיקרון למהלך, אולם ידונו בו בהיעדר אלטרנטיבות אחרות ■ היפוך מגמה באירופה: המסחר נוטה לעליות שעריםמתחזקות העליות בחוזים בארה"ב

שינוי סנטימנט חל בשווקים הגלובליים היום (ו'), לאחר דיווח ה"דאו ג'ונס" כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) הסכים להלוות כספים לקרן המטבע - אשר ישמשו לחילוץ כלכלות אירופה המתקשות.

לפי הדיווח, בכיר בבנק האירופי מסר ל"דאו ג'ונס" כי ממשלת גרמניה והבנק מתנגדים בעיקרון למהלך, אולם בהיעדר אלטרנטיבות אחרות - הדיונים בנושא יחלו בקרוב. הדיווח הוביל לשינוי מגמה בשווקים הגלובליים, כאשר המסחר בבורסות אירופה עבר בעיקרו לעליות שערים, בעוד העליות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט התחזקו.

נראה כי המהלך הפוטנציאלי המדובר של הבנק המרכזי האירופי, מגיע גם לאור אכזבתו של נגיד הבנק, מריו דראגי האיטלקי, מההתקדמות הקונקרטית בצעדים לפיתרון המשבר. דראגי הביע היום תרעומת על כך שישנו עיכוב משמעותי בכינונה של קרן החילוץ האירופאית הזמנית - בהיקף של 440 מיליארד אירו לפחות. (לסיפור המלא)

עוד היום בעניין משבר החוב, חשף ה"פיננשל טיימס" מסמכים רשמיים של משרד החוץ הגרמני, הפורטים תוכנית ממשלתית לקראת תרחיש של החרפת משבר החוב. גרמניה, כך נראה, נערכת לקראת הכרזה על חדלות פירעון בכלכלות דוגמת איטליה וספרד, תוך שהיא בוחנת את האפשרות להקים גוש "כלל אירופי" חדש, אשר ישתלט על הכלכלות הקורסות ויספח את חובותיהן.