פתרון למצוקת החניה? פיילוט לחנייה על גגות בניינים בת"א

בשלב הראשון הפיילוט יופעל על גגות של בנייני משרדים באזורי תעסוקה ומשרדים בלבד, ואם יוכתר בהצלחה - ייתכן שיורחב גם לגגות של בנייני מגורים

האם הושג פתרון למצוקת החנייה בתל אביב? העירייה אישרה בשבוע שעבר פיילוט לחניית כלי רכב על גגות בנייני משרדים, לאחר שמהנדס העיר חזי ברקוביץ' בחן את הנושא, בעקבות מצגת שהוצגה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה לפני מספר חודשים על-ידי חברה המפעילה פטנט שמאפשר ניצול של קומת הגג בבניינים לחניית מכוניות.

בשלב הראשון הפיילוט יופעל על גגות של בנייני משרדים באזורי תעסוקה ומשרדים בלבד. אם הפיילוט יוכתר בהצלחה, תדון הוועדה המקומית בהרחבת התוכנית גם לגגות של בנייני מגורים.

היוזמה שייכת לחברת היי-פארקינג, בבעלות גיורא רובינשטיין ושמעון שטירלר, שמציעה פתרון לחנייה באזורים עירוניים צפופים. זו החברה היחידה בישראל שמפעילה את השיטה. היי-פארקינג מפעילה כיום מתקן להדגמה בגג בניין נטוש בשדרות ההשכלה בת"א.

לדברי מנכ"ל החברה, שוקי גלסברג, "על כל החללים האפשריים כבר חשבו, ואף אחד לא חשב שניתן לקחת את האוטו ולשים אותו על הגג. לקחנו צעד אחד קדימה, והתעודדנו מהרעיון גם לאור תמ"א 38, וראינו בחנייה על הגג פתרון שניתן ליישם כקומת ביניים למכוניות, שנמצאת על הגג הקיים של המבנים, ושמעליה בונים את הקומות מכוח תמ"א 38".

אחד היתרונות בשיטה, לדברי גלסברג, הוא שהאוטו אינו פגיע לפגיעה מרכב נוסע או לניסיונות גניבה, בניגוד לרכב שחונה על הקרקע או מתחתיה.