גדעון סער: "החינוכית לא תיסגר במשמרת שלי"

לדברי סער, "בתקופת כהונתי כשר חינוך לא תיקרע הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך" ■ "הכפפת החינוכית לרשות השידור הנמצאת במשבר תהיה סוף דרכה"

שר החינוך גדעון סער יוצא נגד כוונת לשכת ראש הממשלה לאחד את הטלוויזיה החינוכית עם רשות השידור או לחילופין לסגור אותה.

"בתקופת כהונתי כשר חינוך לא תיקרע הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך", אמר סער ל"גלובס", והוסיף כי "קריעת הטלוויזיה החינוכית ממערכת החינוך והכפפתה לרשות השידור הנמצאת במשבר עמוק תהיה סוף דרכה של הטלוויזיה החינוכית - דבר שלא יקרה במשמרת שלי".

גורמים בלשכתו של השר הוסיפו כי שר החינוך מתנגד גם לסגירת החינוכית באותו התוקף.

היום (ד') אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי "הטלוויזיה החינוכית מיותרת".

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", קיימת יוזמה בליכוד, שאותה העלה ח"כ אופיר אקוניס, לפיה יאוחדו רשות השידור והטלוויזיה החינוכית לרשות משולבת שתאוחד גם בנדל"ן.

מהלך כזה אמור גם לייתר את חוק רשות השידור שמעוכב בוועדת הכלכלה של הכנסת, ומוצע להקים מעין דירקטוריון אחד לשידור הציבורי, במקום המליאה ותחת השר הממונה. השר הממונה היום על רשות השידור הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על-פי הגורמים בלשכת ראש הממשלה: "הטלוויזיה החינוכית מבזבזת כספי ציבור ולא משדרת תכנים חינוכיים. היא כבר לא ממלאת את הייעוד לשמו היא קמה. אי-אפשר למצוא בה תוכניות חינוך. היא מהווה נטל כלכלי מיותר על הציבור".

כמו כן ציינו אותם גורמים כי "הכסף שייחסך יושקע במטרות חינוכיות אמיתיות, כמו הקטנת השתתפות ההורים בהוצאות על חינוך".

לא רק החוק מעוכב. גם מינויו של אלדד קובלנץ, שנבחר לתפקיד מנכ"ל החינוכית על-ידי שר החינוך גדעון סער, לא עולה לדיון בממשלה.