יש דברים שה-BBC פשוט לא יכולה לוותר עליהם

רשות השידור הבריטית מקצצת ב-15% את תקציב הספורט שלה, אבל בכל זאת רכשה את הזכויות של טורניר הראגבי "סיקס ניישנס" ב-160 מיליון ליש"ט

רשות השידור הממלכתית של בריטניה, ה-BBC, החליטה להאריך את הסכם זכויות השידור שלה עם טורניר הראגבי "סיקס ניישנס" בארבע שנים נוספות (מ-2014 ועד 2017).

החוזה החדש מוערך ב-160 מיליון ליש"ט בסך הכל (40 מיליון ליש"ט בעונה), והוא מגיע דווקא בתקופה של קיצוצים נרחבים ב-BBC. בתחילת אוקטובר הודיעה הרשת על הפחתת 20% מהתקציב הכולל שלה, כשתקציב הספורט אמור לרדת ב-15% בסך הכל. הקיצוצים האלו היו הסיבה העיקרית שבגללה הפסידה ה-BBC לאחרונה את זכויות השידור הבלעדיות שלה בבריטניה של הפורמולה 1.

האסטרטגיה החדשה של מחלקת הספורט ב-BBC מתמקדת בשמירה על זכויות השידור הכי יוקרתיות, מתוך ויתור מודע על כל יתר הזכויות. כך למשל, איבדה ה-BBC את הזכויות של אליפות צרפת הפתוחה בטניס; עם זאת, היא שמרה בידיה את הזכויות של טורניר הגראנד סלאם בווימבלדון.

גם ה"סיקס ניישנס" נחשב לאירוע יוקרתי בבריטניה: השנה, כ-4.7 מיליון אנשים צפו בכל אחד ממשחקי הטורניר, הנתון הכי גבוה ב-13 השנים האחרונות. טורניר ה"סיקס ניישנס" כולל 15 משחקי ראגבי בין נבחרות אנגליה, סקוטלנד, ווילס, אירלנד, צרפת ואיטליה.