נתניהו: "ישראל אינה חלק מגל המשבר העמוק באירופה"

ראש הממשלה בישיבת הממשלה: "בסוף השבוע התבשרנו על העמקת המשבר הכלכלי באירופה. בזכות הניהול האחראי של המשק בישראל אנחנו כרגע לא חלק מהגל הזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הבוקר (א') כי המדיניות הכלכלית האחראית של ישראל הביאה לכך שישראל בניגוד למדינות אחרות במערב אירופה אינה חלק מהגל של המשבר הכלכלי העמוק.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית הבוקר אמר נתניהו: "בסוף השבוע התבשרנו על העמקת המשבר הכלכלי באירופה. בזכות הניהול האחראי של המשק בישראל אנחנו כרגע לא חלק מהגל הזה. חשוב שנמשיך בדרך הזו כדי להימנע מקריסה כלכלית ומאבטלה.

התבשרנו על העמקת המשבר הכלכלי באירופה. אנחנו עדים לטלטלות עמוקות מאוד בכלכלות העולם ומדינות רבות ניצבות בפני אתגרים קשים ביותר כדי למנוע זעזועים קשים. בזכות הניהול האחראי של הכלכלה עד היום לא היינו חלק מהמשבר הזה ואנו חייבים ומצווים להמשיך את הניהול האחראי. נצטרך לדחות ביד ברזל הצעות חוק פופוליסטיות שמגיעות לכנסת מהאופוזיציה והקואליציה. אין לנו פריווילגיה, אין לנו מרחב לסכן את ההישגים שלנו".

נתניהו התייחס גם לקיצוץ הצפוי בתקציב הביטחון ואמר כי "למול זאת אנו עומדים מול אתגרים ביטחוניים כתוצאה משורה של איומים ושינויים גיאופוליטיים דרמטטים שמתרחשים כאן באזור. נוצר כאן מצב שיש לחץ על צורכי הביטחון אל מול הלחץ לשמר את כלכלת ישראל. אנחנו נצטרך למצוא את האיזון המתאים בין שני הצרכים הללו אבל בוודאי שאין כאן מקום להשתוללות תקציבית בכל מיני הצעות כאלו ואחרות. זה מחייב הרבה מאוד אחריות, הרבה מאוד שיקול דעת. אני בטוח שאנחנו נגייס את שני הדברים כדי לענות על שני האתגרים.

אין לנו פריבילגיה, אין לנו מרחב במה שקשור בביטחון ואנחנו עומדים מול לחץ אמיתי של צרכי הביטחון שלנו, אבל למול זאת ישנו הצורך האמיתי לבצע קיצוצים עמוקים כדי להבטיח את המשך היציבות".

שטייניץ: "מדינה שחורגת ממשמעת - נענשת מיידית"

"אנחנו בתוך משבר כלכלי גלובאלי ענק. מה שקורה באירופה זה כמו אבן המונחת מעל באר, וכל יום חוט אחד שמחזיק אותה נקרע. בסוף האבן תיפול. זה אומר סכנה של פיטורים, סכנה של התמוטטות חברות ולצערי עלול להגיע גם לפה". כך אמר הבוקר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. "עד היום הצלחנו לעכב ולמנוע את התופעות האלה כאן, אבל צריך להודות באמת: אנחנו עומדים מול גל שכזה, ואנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו".

שר האוצר יובל שטייניץ תקף במילים חריפות את הדרישות הכספיות שנובעות מהצעות החוק, והצטרף להתקפה של נתניהו על שטף החקיקה הפופוליסטי. "צריך לשמור על כלכלת ישראל בתקופה זו של טלטלה עולמית. זה הזמן לשמור על משמעת. מדינה שחורגת ממשמעת - נענשת מיידית".