"יש ביקושים גדולים מאוד לדירות; המחירים יעלו ב-2012"

נשיא התאחדות הקבלנים טוען שהממשלה מבלבלת את הציבור, שממתין ל"ירידת מחירים שלא תבוא" ■ ומה תהיה התוצאה? "הפער בין הביקושים להיצע לא ייסגר אלא רק יגדל"

נשיא התאחדות הקבלנים ניסים בובליל מגיב היום לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (א'), אשר העידו על המשך הירידה בביקוש לדירות, ומפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה.

"הפטפטת של מקבלי ההחלטות בנושא הדיור ושוק הנדל"ן היא שיוצרת את הבלבול בשוק והיא שתגרום לכך שמחירי הדירות ימשיכו לעלות גם ב- 2012", אמר בובליל. לדבריו, הביקושים לדירות גבוהים מאוד, ועדות לכך היא מבצע "חבר" שנערך בסוף השבוע ובמסגרתו נמכרו 235 דירות בחדרה בשלוש שעות.

עוד הוסיף בובליל כי גם הקבלנים מדווחים על התעניינות גבוהה בפרויקטים: "ליריד הדירות הגיעו אלפי מתעניינים; גם לאתרי המכירות מגיעים רוכשים פוטנציאליים אך ביצוע העסקאות מתעכב בגלל הבטחות השווא של מקבלי ההחלטות שהמחירים ירדו. הממשלה לא עשתה עד היום כלום. המחסור בדירות קיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על מחסור של 60 אלף דירות, אבל מאז רק ממשיכים לדבר - הדירות הללו עדיין לא נבנו. רק בשבוע שעבר התפרסמו נתוני הלמ"ס לפיהם בישראל יש רק כ-460 דירות מוכנות למכירה וכל השאר הן בתהליכי בנייה שונים, רובן טרם התחלת הבנייה בפועל".

בובליל מסכים ששר השיכון אריאל אטיאס פעל נמרצות לשיווק הקרקעות אבל בפועל הדירות לא נבנות כין אין פועלי בניין ויש קושי בגיוס אשראי לענף.

"פתאום מגיע נגיד בנק ישראל ומזהיר מפני ירידת מחירים כתוצאה מעודפי בנייה?", תוהה בובליל. "כל הפטפטת הזו גורמת לכך שהרוכשים ממתינים לירידת מחירים שלא תבוא, הקבלנים והבנקים נוקטים זהירות ומקפיאים פרויקטים מתוכננים והתוצאה תהיה שהפער בין הביקושים להיצע לא ייסגר אלא רק יגדל".