דרמה בשופרסל: אפי רוזנהויז וריצ'י הנטר סיימו את תפקידם

(עדכון) - ההודעות נמסרו לדירקטוריון שופרסל, שאישר את מינוי איציק אברכהן למנכ"ל ■ מקורבים: למרות ההתפטרות, רוזנהויז ימשיך לשאת בתפקיד בשופרסל

דרמה בשופרסל : שני בעלי התפקידים הבכירים ברשת - אפי רוזנהויז, שכיהן כנשיא ומנכ"ל שופרסל, וריצ'י הנטר, שכיהן כמנהל העסקים הראשי - מסיימים את תפקידם. איציק אברכהן, שכיהן כסמנכ"ל התפעול של הרשת, מונה לתפקיד מנכ"ל שופרסל.

לפי הערכות, הנטר, שכיהן בתפקידו מאז ינואר 2010, מסיים את תפקידו על רקע אי-עמידתה של שופרסל בתוכנית העסקית. ‏

אברכהן עובד בשופרסל במשך כעשור. ב-7 השנים האחרונות הוא שימש כסמנכ"ל התפעול של הרשת, וקודם לכן כיהן במספר תפקידים בשופרסל, ביניהם מנהל אזור בצפון ומנהל הרשת השכונתית שופרסל שלי. אברכהן נחשב למנהל מוערך המחובר לשטח. ‏

רוזנהויז מסר את הודעתו הערב (א') לדירקטוריון שופרסל במסגרת ישיבת הדירקטוריון לאישור הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השלישי השנה. מקורות לחברה מוסרים כי למרות ההתפטרות, רוזנהויז ימשיך לשאת בתפקיד בשופרסל.

רוזנהויז כיהן כמנכ"ל שופרסל ב-8.5 השנים האחרונות. בתקופה זו ביצעה שופרסל את הצעד המשמעותי ביותר בהתפתחותה, והוא רכישת רשת קלאב מרקט, שבאמצעותה פתחה שופרסל פער גדול מול המתחרים והפכה לרשת השיווק הגדולה בישראל.

רוזנהויז גם הוביל את חלוקת הרשת לפעילות ב-3 פורמטים שונים: שופרסל שלי, שופרסל דיל ושופרסל ביג, ומאוחר יותר גם את ההחלטה למחוק את המותג שופרסל ביג.

בתקופת כהונתו רכשה שופרסל את חלקם (50%) של שותפיה ברשת "אלף" שפעלה במגזר החרדי, הסבה אותה לרשת "יש", והרחיבה משמעותית את פעילותה. כמו כן השיקה שופרסל רשת חנויות נוחות תחת המותג "שופרסל אקספרס".

על כהונתו של רוזנהויז העיב כתב אישום שהגיש נגדו הממונה על ההגבלים העסקיים, וזאת בגין הפרה לכאורה של תנאי המיזוג עם קלאבמרקט ופגיעה בתחרות. משפטו מתנהל בימים אלה. ברקע כתב האישום עומדת החלטת שופרסל להסיר מהמדפים מוצרים של ספקים שהשתתפו במבצע מכירות אגרסיבי ברשת המתחרה מגה של רבוע כחול.

מבנה הנהלה ייחודי

בשופרסל יש מבנה הנהלה ייחודי הכולל שני מנכ"לים, אפי רוזנהויז וריצ'י הנטר, ושני יו"רים, שלום פישר ורפי ביסקר, המועסקים ברבע משרה כל אחד. עלות שכרם המצטברת של הארבעה עמדה ב-2010 על 21 מיליון שקל.

מעבר ל-4 הבכירים מעסיקה שופרסל 12,400 עובדים, מתוכם 1,370 עובדי חברות כוח-אדם. עלות השכר החודשי הממוצע בשופרסל היא 6,384 שקל לעובד והחברה מציינת בדוחותיה כי "שכרם של רוב העובדים מבוסס על שכר מינימום".

בשבוע שעבר דווח ב"גלובס" כי העסקה שבה אמורים קבוצת ברונפמן-פישר ואיש העסקים ליאו נואי לרכוש מנוחי דנקנר את השליטה ברשת שופרסל, בוטלה. בעקבות פניית "גלובס" אישרה קבוצת אי.די.בי שבשליטת דנקנר את דבר הביטול.

על-פי מקורבים לקבוצת נואי-ברונפמן, בקבוצה דורשים מנוחי דנקנר הפחתה במחיר העסקה, כשעיקר המחלוקת נוגע לבונוס שדורשים עובדי שופרסל בעקבות המכירה.

לדברי המקורבים, בעוד שדנקנר, בעל השליטה הנוכחי ברשת, דורש כי הקונים הם שישלמו את הבונוס לעובדים, בנוסף לתמורה עבור מניות שופרסל - הקונים דורשים כי קבוצת אי.די.בי של דנקנר תישא במלוא תשלום הבונוס.

לדברי אותו גורם, עניין הבונוס מהווה עיקר המחלוקת בין הצדדים, אך הוא אינו המקור היחיד לאי-ההסכמה הכספית בין הצדדים, וישנן מספר סוגיות נוספות שטרם נמצא להן פתרון.