האם אשדר חוזרת בה מפרויקט הפינוי בינוי ברמת אביב?

הפרויקט שאושר היום בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה יכולל 144 יחידות דיור ■ 30 מתוך ה-144 דירות יהיו דירות קטנות בשטח של עד 68 מ"ר

לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א אישרה סופית את פרויקט הפינוי בינוי של חברת אשדר במתחם טאגור ברמת אביב תוך הקטנת שטחן של חלק מהדירות והנמכת הבניינים, שוקלת אשדר מחדש את המשך הפרויקט לאור המשמעויות הכלכליות של החלטת הוועדה, כך אומרים היום גורמים בסביבת הפרויקט.

‏‏הוועדה המחוזית הודיעה היום על החלטתה לאחר שמיעת ההתנגדויות לתוכנית וקבלתן בחלקן. מתחם טאגור הינו בשטח 11 דונם בפינת הרחובות איינשטיין וטאגור מול קניון רמת אביב. כיום כולל המתחם חמישה מבני מגורים בני 60 דירות, במצב פיזי רעוע שהביא את עיריית ת"א להוציא נגדם צו מבנים מסוכנים.

במקור, כשהתוכנית אושרה להפקדה לפני כשנתיים, היא כללה הריסת המבנים הקיימים ובניית 125 יחידות דיור (מתוכן 60 דירות שמיועדות לדיירים המקוריים ו-65 דירות שמיועדות למכירה), וכן תוספת אפשרית של 35 יחידות דיור נוספות במידה ויזמי התוכנית והעירייה יגיעו להסכמה על הקצאת 16 דירות מתוכן לדיור בר השגה, וכך תגיע התוכנית ל-160 דירות בכללותה.

אולם, כידוע, לפני כשנה הנחתה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שרית דנה, את הוועדה המחוזיות שלא לאשר תוכניות לדיור בר השגה מכיוון שלא קיימת בנושא חקיקה ראשית.

‏במתכונת שבה אושרה כעת התוכנית למתן תוקף היא כוללת 144 יחידות דיור שמתוכן 29 לפחות יהיו בשטח קטן, כלומר, עד 68 מ"ר, והיתר יהיו בשטח של כ-120 מ"ר. חלוקה זו משאירה בידי היזם 55 דירות גדולות לשיווק בלבד.

‏בעוד שבתקופת דיוני התוכנית בוועדה המקומית ת"א דובר על בניינים בגובה של עד 30 קומות, הרי שבהחלטה הסופית של הוועדה המחוזית מדובר על שלושה בניינים בני תשע קומות ובניין אחד בן 16 קומות.

‏ ל"גלובס" נודע כי בעקבות שינוי התוכנית תצטרך אשדר לבחון לעומק את הפתרונות התכנוניים שקבעה הוועדה בתוכנית, היות שייתכן שהם גורמים להרעה בכדאיות הכלכלית של הפרויקט. בעוד שבתוכנית המקורית נשארו בידי היזם 65 דירות לשיווק, הרי שהחובה לכלול 29 דירות קטנות לפחות מותירה בידי היזם 55 דירות גדולות בלבד. בנוסף, העובדה שהתוכנית הנוכחית לא כוללת בניינים מרובי קומות מונעת את תכנונם של פנטהאוזים ודופלקסים בתוכנית ובכך מקטינה את התקבולים ליזם בגין הדירות למכירה בפרויקט.

‏ שינויים אלה מצריכים בחינה מחודשת של הכדאיות הכלכלית של הפרויקט, בין היזם והדיירים.

‏ מאשדר נמסר בתגובה: "נלמד את ההחלטה יחד עם מתכנני הפרויקט ויחד עם הדיירים ונקבל החלטה משותפת מה לעשות".