"ההחלטות המתקבלות ברשות השידור אינן גחמה של איש אחד"

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת: "שינויים בעריכה ובהגשה ייעשו רק במסגרת כוללת של לוח שידורים חדש, שבכל מקרה אינו מתוכנן לפני 2012"

"ההחלטות שמתקבלות ברשות השידור אינן גחמה של איש אחד, וכולן מתקבלות בצורה מקצועית, מושכלת ומנומקת, ואחרי אישור המוסדות" - כך אמר אתמול (א') ד"ר אמיר גילת, יו"ר רשות השידור, בישיבת הוועד המנהל.

דבריו של גילת נאמרו על רקע הפגנת העיתונאים שנערכה אמש מול משרדי קול ישראל בתל-אביב, במחאה על הכוונה לכאורה לפטר עיתונאים ברשות השידור ובהם קרן נויבך, וכן במחאה על התיקון לחוק לשון הרע שזכה לכינוי "חוק ההשתקה".

ד"ר גילת ציין בפתח ישיבת הוועד המנהל כי שינויים, ככל שיהיו, ייעשו במסגרת כוללת של בניית לוח שידורים חדש, ובכל מקרה לא לפני 2012. בעריכה ובהגשה של תוכניות לא ייעשו שינויים כלאחר יד, אלא רק במסגרת כוללת של בניית לוח שידורים חדש, שבכל מקרה אינו מתוכנן לפני 2012.

בהתייחס לפרסומים האחרונים אומר גילת כי "הוועד המנהל דוחה את כל הטענות בדבר סתימת פיות, עריפת ראשים והדחות, כמו גם את הידיעות שהופצו בתקשורת על-ידי גורמים אינטרסנטיים".

בהפגנה שנערכה בתל-אביב אתמול בשעות הערב הפגינו בדממה כ-80-100 עיתונאים ואזרחים, בהם סתיו שפיר, ממובילות המחאה החברתית; הבמאי דורון צברי; העיתונאים מנשה רז וירון טן ברינק; וחבר הכנסת דב חנין.

"לא רק נויבך היא הבעיה, זו רק תחילת הדרך", אמר מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא, בטרם החלה הצעדה מבית אגודת העיתונאים, בית סוקולוב, לבית קול ישראל. "אנחנו רואים את זה בהליכי חקיקה בתקופה האחרונה ובמיוחד בחוק ההשתקה. אנחנו רואים את זה גם בטלוויזיה החינוכית, ששם הקים שר החינוך ועדת איתור שבחרה באלדד קובלנץ. אבל אז הגיעה לשכת ראש הממשלה וביטלה את המינוי, כי הם מעוניינים לסגור את החינוכית", הוסיף בר-מוחא.