נתניהו: "במשמרת שלי נמשיך להגן על עצמאות בית המשפט"

ראש הממשלה בהשתלמות של אנשי הפרקליטות: "בגין אמר 'יש שופטים בירושלים', ואני אומר: יש שופטים עצמאיים בירושלים, ואם הדבר תלוי בי - כך יהיה תמיד"

"דמוקרטיה איננה רק שלטון הרוב אלא הגנה על חירויות וזכויות הפרט. מנחם בגין אמר 'יש שופטים בירושלים', ואני אומר - יש שופטים בירושלים, יהיו שופטים עצמאיים בירושלים, ואם הדבר תלוי בי, כך יהיה תמיד" - כך אמר היום (ג') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשתלמות של אנשי פרקליטות המדינה המתקיימת במלון הנסיכה באילת.

לדברי נתניהו, שדיבר במושב הפתיחה של הכנס, "צריך לשמור על עיקרון הפרדת רשויות ובית משפט עצמאי. במשמרת שלי נמשיך להגן על עצמאות בית המשפט".

"היום כ"ט בנובמבר", המשיך נתניהו, "כשהכרזנו על המדינה דיברנו על מדינה יהודית ודמוקרטית, במובן של מדינת הלאום של העם היהודי שחיים בה בשוויון זכויות גם אלה שאינם יהודים, ומדינה דמוקרטית במובן הקלאסי של הדמוקרטיה. אין דרך לנהל דמוקרטיה בלי האיזון הזה בין הרשויות, ולשם כך חייבות להיות רשויות איתנות".

ראש הממשלה ציין כי הוא הורה לגנוז את החוקים שביקשו לקצץ בסמכויות בית המשפט ולהביא את המועמדים לשיפוט לשימוע בפני ועדות הכנסת. "נכון שיש מודלים כאלה, למשל בארה"ב, אבל האיזונים והשיטה הפוליטית היא אחרת", ציין נתניהו. "איננו צריכים לחקות כל דבר, וצריכים לשמור על עקרון הפרדת רשויות ובית משפט עצמאי. אלה דברים יסודיים, אני חונכתי על המסורת הזו, אשמור על המסורת הזו, ונשמור על מערכת משפט איתנה ועצמאית. זה לא פחות חשוב מהביטחון או מהכלכלה, זה יסוד מוסד בקיום הלאומי שלנו".

עם זאת ציין ראש הממשלה כי "צריכים להיות שינויים והתאמות מעת לעת. זה לא דבר סטטי, אבל העיקרון של הפרדת רשויות ורשויות עצמאיות לא משתנה, ואנחנו נשמור על זה מכל משמר".