גבי גזית: "לא סמכתי על יצחק תשובה מהרגע הראשון"

גזית התעמת היום עם עידן ולס, עוזרו של תשובה, שאתמול יצא להגנתו של תשובה ■ גזית: "איזה עוול עושים ליצחק תשובה? הרי כל עוד החברות שלו הרוויחו הכול היה טוב ויפה; ב-2008 הייתה לכם אורגיה מטורפת. למה תשובה לא מתראיין עכשיו?"

גבי גזית תוקף היום (ה') את עידן ולס, עוזרו האישי של יצחק תשובה, בעקבות הדברים שאמר אתמול (ד') ולס להגנת תשובה בוועדת הכלכלה של הכנסת בסוגיית הסדר החוב של דלק נדל"ן. ולס טען כי לתשובה נעשה עוול בציבור, והיום הוא התעמת עם גזית בנושא בתוכניתו של גזית ב"רדיו ללא הפסקה".

"אפשר להגיד הכול על יצחק, ואני יודע שתופסים אותי כמישהו לא אובייקטיבי, ועדיין אני אומר באחריות מלאה - תשובה כבעל שליטה בדלק נדל"ן עשה הכול בשנים האחרונות כדי לעזור לחברה", אמר ולס.

"איזה עוול עושים לו?", שאל גזית, ונענה: "לא קיימת לו שום חבות משפטית להכניס כסף לדלק נדל"ן. הרי מי שלווה את הכסף זה דלק נדל"ן. ולמרות זאת יצחק תשובה עשה הכול כדי לעזור לדלק נדל"ן".

גזית השיב בתקיפות ואמר: "אני חולק עליך. תשובה לא עשה הכול. הוא למשל חילק משכורות ובונוסים מטורפים לאנשים".

ולס המשיך ואמר כי "הצדדים ידונו על מתווה הסדר החוב, ובסופו של יום ההסדר יהיה הוגן בתמיכתו של תשובה".

כשגזית שאל מדוע תשובה עצמו לא מתראיין, ענה ולס: "תשובה הוא איש של מעשים ולא של דיבורים". גזית התייחס בביטול ואמר: "נו באמת, הוא לא מתראיין כי אין לו מה לומר".

גזית שאל מדוע תשובה לא הגיע אתמול לדיון בוועדת הכלכלה, בעוד שבעת הדיונים על המלצות ועדת ששינסקי הוא היה נוכח כי "היה לו אינטרס לשנות את ההחלטות", כדברי גזית. "תשובה לא הוזמן, ואם הוא היה מוזמן הוא היה מגיע", אמר ולס. גזית השיב לו: "ממה שאני יודע הוא הוזמן, אבל נעזוב את זה".

גזית שאל: "מדוע שתשובה לא ישתמש ברווחים שיגיעו לו מהגז או למשל מהרווחים שלו בדלק US כדי לשלם חלק מהחובות? הרי כל עוד החברות שלו הרוויחו, הכול היה טוב ויפה. ב-2008 הייתה לכם אורגיה מטורפת". ולס טען כי דלק נדל"ן עמדה עד כה בכל ההתחייבויות שלה כלפי נושיה, לפני ההליכה להסדר.

"אתה יודע מה מעצבן את הציבור?", שאל גזית את ולס, וענה: "אני מקווה שתשובה מבין שאת הציבור מעצבנת העובדה שלאדם יש קבוצה של חברות, ובחברה אחת הוא עושה הרבה כסף, ובחברה אחרת שבה הוא מפסיד הוא מפיל את ההפסדים על הציבור. לי אין אף אג"ח של תשובה כי לא סמכתי עליו מהרגע הראשון".

ולס הבטיח כי "הסדר החוב בדלק נדל"ן יהיה הוגן ומקובל על כולם - לרבות על גבי גזית".

גזית שאל אותו: "האם תשובה ישן טוב בלילה? הוא הרי הפך לטייקון המושמץ ביותר בישראל". ולס ענה כי "תשובה בנה את עצמו ב-10 אצבעות, והוא יודע יותר טוב מכולם - בתור מישהו שבא ממצוקה כלכלית וגר 12 נפשות בחדר אחד - מה זה לעבוד קשה ומה זה להרוויח. הוא לא שכח את זה, ועושים לו עוול".