אלי יונס: "אני לא רואה דרמה בירידת מחירי הדירות"

מנכ"ל מזרחי טפחות: "הבנקים לא עומדים בפני שום סיכון; אין בעיה של יציבות לבנקים" ■ האטה במסע הרכישות המאוד אינטנסיבי של השנים האחרונות בנדל"ן, עדיין לא אומר שהשוק ישתנה"

"אני לא חושב שיש מקום לדבר על היציבות של הבנקים, אין שום בעיה", אמר היום (ה') אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות, בתוכנית בערוץ 2. "חלק מהבנקים אומנם הרוויחו פחות אבל אף אחד לא הגיע לכדי פגיעה בהון העצמי והבנקים לא עומדים בפני שום סיכון ", הבהיר. עם זאת ציין יונס, "אין ספק שיחד עם המשק הכלכלי צפויה פגיעה בפעילות הכלכלית שתפגע גם בבנקים".

בהתייחס לשוק הנדל"ן אמר יונס "אני לא רואה דרמה בירידת המחירים בענף; יש ביקוש נוסף של אזרחי ישראל שזקוקים לפיתרון וזה שהם האטו את מסע הרכישות המאוד אינטנסיבי של השנים האחרונות, עדיין לא אומר שהשוק ישתנה", אמר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות.

"יש לנו בעיה בגלל ההאטה בביקושים, יש האטה מסויימת שכבר ניכרת ביצירת פתרונות חדשים, דבר שעשוי להשפיע דווקא בכיוון ההפוך בשנה הבאה", אמר.

בהתייחס לכיוון הכלכלה הישראלית, "כבר לא צריך להיות חוזה ורואה בנסתר, אנחנו רואים האטה בפעילות הכלכלית, אנחנו משק שחצי מהגידול בתוצר נובע בו מסחר חוץ. היכן שזה נפגע היכן ששווקים שאליהם אנחנו פונים נפגעים, גם אנחנו עלולים להפגע. אני מאמין שנמשיך לצמוח אבל בשיעורים נמוכים מאוד", אמר יונס. "אני לא רואה ירידה בהכנסה לנפש אבל אני רואה פגיעה ממשית בפוטנציאל הצמיחה של המשק הישראלי. בשנה הקרובה אני מאמין שהפוטנציאל ירד", הוסיף.

עוד אמר יונס, "חשוב מאוד שהגופים המוסדיים יהיו חלק ממערך האשראי של המשק. הם משלימים את הפעילות של הבנקים. הטכניקה של גיוס כסף חייבת לעבור דרך שוק ההון והמוסדיים, השאלה היא איכות ניהול הסיכונים, וזה דבר שייתכן שצריך להשתפר".