הממשלה אישרה: פטור ממכס על קניות באינטרנט עד 1,200 שקל

(עדכון) - נתניהו: "הפטור ממכס על קניות באינטרנט יגביר את התחרות ויוריד את המחירים" ■ נדחה אישור שאר המלצות דוח טרכטנברג

עוד דחייה באישור דוח טרכטנברג המלא בממשלה: הדיון על הצעדים להגברת התחרותיות במשק, שנקבע להיום (א'), יימשך בישיבת הממשלה הבאה בשל לוח הזמנים (הישיבה החלה באיחור בשל הפקקים והסתיימה מוקדם יחסית בשל טקס האזכרה הממלכתי לדוד בן-גוריון).

בין ההצעות שהיו אמורות לעלות היום לאישור הממשלה ניתן למנות הקמת עשרות תחנות דלק חדשות, הצעות לשיפור הרגולציה הממשלתית, הפחתת מכסים על מוצרי יבוא ורכישות באינטרנט וצמצום הריכוזיות במשק.

מה שכן אושר בממשלה היום הוא פטור ממכס על קניות באינטרנט בסכום של עד 1,200 שקל, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להעלות את הסכום ב-20%. הפטור אינו מצריך חקיקה וייכנס לתוקף עם חתימת שר האוצר.

"הפטור ממכס על קניות באינטרנט יגביר את התחרות ויוריד את המחירים; זהו צעד נוסף במסגרת אישור הטבות טרכטנברג להוזלת יוקר המחיה", אמר נתניהו.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי ההמלצות המוגשות היום לאישור הממשלה הן בגדר "צעדים שעובדו בהתאם להחלטת הממשלה לפני כחודש וחצי. רכבת טרכטנברג יוצאת היום מהתחנה; אני מציע לכולם, כולל לשר הביטחון, להיות עליה ולא לעכב אותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא גם כן דברים בפתח הישיבה ואמר כי "הממשלה תצביע היום על הטבות נוספות להפחתת יוקר המחיה בישראל. ההטבות מוזילות את מחירי הדיור ואת הנסיעה בתחבורה הציבורית ומיועדות לסייע בהורדת מחירי הגז והדלק. ישנה גם בשורה נוספת לרוכשים מוצרים באינטרנט, להם יהיה פטור ממס רכישה עד 1,000 שקל.

"כל אלה הם צעדים נוספים שאנחנו עושים בהמשך להטבות המס שכבר אישרנו, הטבות ששוות יחד מאות שקלים בחודש. אנחנו מסוגלים ללכת בתוואי הזה בזכות הדרך האחראית שבה אנחנו מנהלים את כלכלת ישראל, ואנחנו ננהג באותה האחריות בהמשך בבואנו לתת את המענה הראוי לצורכי החברה, הכלכלה והביטחון של מדינת ישראל, אל מול הטלטלה הכלכלית בעולם ואל מול הטלטלה הגיאו פוליטית באזורנו".