מחשבון נדל"ן: אפליקציה חינמית נוחה לעסקאות ומחירי נדל"ן

אפליקציית אייפון ששוחררה בימים אלה, מספקת נתונים על עסקאות נדל"ן לפי אזור, מחיר למ"ר ולחדר, ותאריך ביצוע ■ דומה למאגר רשות המסים, אבל יותר חכם והרבה יותר נוח לשימוש

לפני קצת יותר משנה, נוסד אתר האינטרנט שבו מאגר עסקאות הנדל"ן של רשות המסים. מי שגלש אליו יודע שניתן לברר ולהתעדכן באמצעות המאגר בשווי עסקאות נדל"ן שנעשו בישראל, אלא ששליפת המידע ממנו מסורבלת, מכיוון שהנתונים נמסרים לפי סימול גוש וחלקה.

בדיוק משום כך כדאי להכיר את האפליקציה הסלולרית "מחשבון נדל"ן", המאפשרת לקבל פרטים לגבי עסקאות - כמו במאגר שבאתר - אך בממשק נוח בהרבה.

כמו מאגר הרשות, גם "מחשבון נדל"ן" לא מוסרת כתובות מדויקות של נכסים, אך היא מציגה על מפה, המבוססת על מפות גוגל, את המיקום המדויק של נכסים שנמכרו. כך אפשר לברר, למשל, מה טווח המחירים והעסקאות שנעשו ברחוב, שכונה ויישוב, שבהם מעוניינים לרכוש נכס.

ברירת המחדל של האפליקציה היא חיפוש לפי המיקום הפיזי שבו נמצאים האייפון ובעליו, ועם הפעלתה היא מציגה על המפה את 15 עסקאות הנדל"ן הקרובות ביותר אליו.

אפשר גם להזין כתובת - רחוב, שכונה או יישוב - בשדה החיפוש, או לנוע על מפת הארץ, במשיכת אצבע, עד לאזור שבו מתעניינים. האפליקציה תציג את 15 הנכסים הקרובים ביותר לכתובת, בלי קשר למיקום הפיזי של המחפש, והם יופיעו כאייקונים קטנים בצורת בתים על המפה ומייצגים את מיקומם. בתחתית המסך יופיע סרגל הנראה כמד חום, המבטא את טווח המחירים באזור: אדום בימין המסך למחיר הגבוה ביותר, וירוק, בשמאל, לנמוך. נגיעה באצבע באחד האייקונים המוקטנים של הבתים, תציג את תאריך ביצוע העסקה, מאיזה סוג (דירה, קוטג', קוטג' דו משפחתי), כמה חדרים, השטח, באיזו קומה, כמה חניות רשומות בטאבו ובאיזו שנה נבנה.

סינון והצלבות

אפשר לסנן את תוצאות החיפוש, לפי מספר חדרים ושטח. כך לדוגמה, ניתן להגדיר לאפליקציה להציג רק נכסים שבהם 3 חדרים ועד 80 מ"ר.

על הגדרות המיקום אפשר להוסיף סינון לפי תאריך מכירה, מחיר הנכס כולו, מחיר למ"ר ומחיר לחדר, וכך לקבל תמונת מצב של מחירי נדל"ן באזור מסוים. בהצלבה עם תאריכים, זה מאפשר לזהות מגמות התייקרות והוזלה, שוק פעיל ושוק רגוע.

האפליקציה משווקת בשתי גרסאות: בחינם ובה עסקאות הנדל"ן מלפני שנה ואחורה; ופרימיום, במחיר 4.99 דולר, שבה יופיעו עסקאות שנעשו גם בשנה הנוכחית. גולשים באפליקציה בגרסת החינם יראו על המפה עסקאות מהשנה הנוכחית - אלא שבמקום אייקון בצורת בית, יופיע על מפה מנעול. נכון, העסקה שם - אך אי אפשר לקבל את הנתונים אודותיה.

את האפליקציה פיתחה חברת intechrity והיא מיועדת למכשירי אייפון בלבד. אפליקצייה לאייפד מתוכננת להגיע בקרוב, אך לא ברור אם צפויה גרסת אנדרואיד ליישום יעיל זה.

מהחברה המפתחת נמסר שהיא מבססת את פעילותה על בסיס הנתונים של רשות המסים.

אפליקציה אייפון עסקאות נדלן / מתוך: צילום מסך
 אפליקציה אייפון עסקאות נדלן / מתוך: צילום מסך
אפליקציה אייפון עסקאות נדלן / מתוך: צילום מסך
 אפליקציה אייפון עסקאות נדלן / מתוך: צילום מסך

אפליקציה אייפון עסקאות נדלן / מתוך: צילום מסך
 אפליקציה אייפון עסקאות נדלן / מתוך: צילום מסך