לפיד: "אטיאס רוצה לתת דירות לחרדים בלי שיעבדו"

לפיד העלה קטע מטורו השבועי במוסף "7 ימים" לפייסבוק ■ קורא לציבור לדרוש מאטיאס הסבר על התנגדותו להמלצות ועדת טרכטנברג בסוגיית דיור בר-השגה

איש התקשורת יאיר לפיד העלה הבוקר (א') באופן חריג קטע מטורו השבועי במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" לפייסבוק, בו הוא קורא לציבור לדרוש ממשרד השיכון, בראשותו של השר אריאל אטיאס (ש"ס), להסביר את התנגדותו להמלצות שהוצעו בוועדת טרכטנברג בסוגיית דיור בר-השגה.

לפיד מצטט את דבריו של מ' ("על שם המחאה"), עובד בשירות המדינה, העוסק בגיבוש מסקנות ועדת טרכטנברג. "העיקרון הבסיסי של טרכטנברג היה פשוט. הוא אמר, 'אנחנו נעזור רק למי שמוכן לעזור לעצמו'", סיפר מ' ללפיד. "הסכמנו על זה מקיר לקיר. זה היה מקובל על כולנו".

ומה קרה אז? תוהה לפיד רטורית. "קרה אריאל אטיאס", מספר מ', שנפנה להסביר כיצד שר השיכון "לא התרשם במיוחד מהמחאה, גם לא מהכוונת הטובות של טרכטנברג". מ' סיפר כיצד ביקש אטיאס להוריד את הסעיף על כושר ההשתכרות במתן דיור בר-השגה, ולהחליף אותו בשני קריטריונים חדשים-ישנים: מספר הילדים ומספר שנות הנישואים.

"למקרה שלא הבנתם", מסביר לפיד, "הוא רצה לוודא שהחרדים יקבלו דירות בלי שיצטרכו לצאת לעבוד".

לפיד נותן שירות לקוראיו ומסביר כי "אם אתם מתרגזים עכשיו - כמו מ' - אתם מוזמנים ללכת להפגין בלי לצאת מהבית". כיצד? לפיד מפנה בטורו את הקוראים לפנות למחלקת פניות הציבור באתרי האינטרנט של משרד השיכון ומשרד ראש הממשלה, כשאלה מחויבים לענות לכל פנייה תוך 30 יום.

"אם כל אדם שהמחטף של אטיאס מעצבן אותו ישלח פנייה שבה ידרוש הסבר לשערורייה, המשרד יקרוס תחת העומס, ובהזדמנות זאת השר יגלה מה חושב הציבור על כך שעושים צחוק מהמחאה שלו", מספר לפיד.

(לפוסט המלא של יאיר לפיד בפייסבוק)