אילנה דיין תהפוך למפיקת התוכנית "עובדה"

התוכנית יוצאת להפקה חיצונית כדי לעמוד במכסה הנדרשת ע"י הרשות השנייה

אילנה דיין תהפוך למפיקת התוכנית "עובדה". ל"גלובס" נודע כי בזכיינית ערוץ 2 קשת החליטו להוציא את תוכנית התחקירים המובילה להפקה חיצונית, על מנת לעמוד במכסות ההפקות החיצוניות הנדרשות ממנה. לכן, לראשונה לאחר 18 שנות שידור, דיין עצמה תהיה המפיקה של התוכנית.

ביום חמישי האחרון אישרה הרשות השנייה את לוח השידורים של הזכייניות קשת ורשת לשנת 2012. במסגרת חוקי הזיכיון שלהן, חייבת כל זכיינית להציג לוח שידורים שבמסגרתו 65% מההפקות מופקות מחוץ לבית הזכיינית. לאחר שלקשת היה חשש כי לא תעמוד במכסה זו, היא הפכה את אחת מתוכניות הדגל שלה להפקה חיצונית. משמעות הדבר היא כי עובדי קשת, ובהם כתבי התוכנית ודיין עצמה, יהפכו לעובדים חיצוניים.

"עובדה" עם אילנה דיין עלתה לשידור בשנת 1993 במסגרת שידורי טלעד בערוץ 2. לאחר שטלעד הפסידה במכרז השני על ערוץ 2 בשנת 2005, עברה התוכנית להפקה של קשת ומאז הייתה חלק בלתי נפרד מהזכיינית.

"עובדה" היא אחת התוכניות היקרות ביותר המופקות בקשת, ובהיותה תוכנית תחקירים היא אינה נחשבת לבעלת רציונל כלכלי, אלא בעיקר כבעלת חשיבות ציבורית ומיתוגית.

על-פי הרשות השנייה, חוקי ההפקה החיצונית נדרשים על מנת לקדם את שוק ההפקה הטלוויזיונית בישראל ולקיים את פעילותו. זאת, למרות שבמקרים רבים הפקה חיצונית מייקרת את הפעילות.

על מנת שתוכנית תוכר כהפקה חיצונית, על הזכיינית להימנע מלהשקיע בה ישירות ולו שקל, ובעבר תוכניות שאפילו אחד מעובדיהן קיבל שכר מהזכייניות לא הוכרו כלל וכל הכסף שהושקע בהן ירד לטמיון.

בקשת אישרו את הדברים.